Bilim Şenliği

Bilim Şenliği

 Benim adım Serhat.  Geçen yıl öğretmenimiz, yıl sonu kutlaması için bilim şenliği yapmamızı önerdi. Çok iyi bilmediğimiz bir etkinliği, büyük bir heyecanla gerçekleştirmeye karar verdik.   Hazırlıklara başladık. Şenlikte sunacağımız deneyleri araştırdık, hazırladık. Aramızdaki dayanışmayı görmeliydiniz. Deney malzemelerini bulamayan arkadaşlarımıza malzeme getiriyor, eksikliklerini tamamlıyorduk. Herkes en güzeli başarmak, şenliği hatasız atlatmak için üzerine düşeni fazlasıyla yapıyordu. Çalışkan arılar gibiydik. Yalnız biz mi? Annelerimiz, babalarımız, kardeşlerimiz de... Deneylerimizi kim bilir kaç kere dinlediler. Kaç kere biten deney malzemelerini yeniden aldılar. Her zaman bizim yanımızda oldular. Bütün hazırlıklarımız tamamlandı. Davetiyeler gerekli yerlere iletilmişti. İçimizdeki heyecan, sevinç şenlik günü yaklaştıkça daha da büyüyordu. Nihayet büyük bir heyecanla beklediğimiz gün geldi.   O gece heyecandan uyuyamadım. Sabah erkenden kalktım, hazırlandım.
İçimdeki duyguları anlatmam çok güç. Böyle bir etkinliğe ilk defa katılacağım. Biraz korku, biraz heyecan, sevinç, merak...  Okulda arkadaşlarla ve öğretmenlerimizle buluştuk. Şenlik salonuna indik. Yakalarımıza isimlerimizin yazılı olduğu kartları taktık. Deneylerimizin başına geçerek yerlerimizi aldık. Beklemeye başladık. Her şeyimizle hazırdık. İçerisi birden kalabalıklaştı. Tam bir şenlik havası yaşanıyordu. “Bilim Şenliği” denmesi bundandı herhalde. Çok heyecanlıydık ama bu heyecan uzun sürmedi. Misafirlere deneylerimizi anlattıkça heyecanımız yatıştı. Herkes çok beğendi. “Bu yaştaki çocuklar neler yapabiliyor!” dediler. Deneylerimizi başarılı buldular. Daha sonra öğretmenimiz hepimize katılım belgesi verdi. Biz de ona kocaman bir çiçek hediye ettik. Hepimiz mutluluktan uçtuk.   Şenlik süresince fotoğraflar çektirdik. Basın da geldi, kamera ile çekim yaptılar. Öğretmenler övgü dolu sözler söylediler.   Bu etkinlikte yer alarak yeni şeyler öğrendim ve gelenlere anlattım. Heyecanı yenmeyi, sorumluluk sahibi olmayı, dayanışmayı öğrendim. Şenlik, bizim bilgi ve becerilerimizi artırdı. Bilgilerimizi küçük büyük herkesle paylaştık. Kendimle ve sınıfımla gurur duydum.          

Fatma KARAFİLİK  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)