Geniş Konulu Bir Hadis-i Şerif

Geniş Konulu Bir Hadis-i Şerif

Ahmet b. Hanbel Rahmetullahi Aleyh’den Halid b. Velid Radiyallahi Anh’dan rivayet edildiğine göre, bir Arabi Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem ’e geldi.
-“Ya Rasûlüllah, beni dünya ve ahiret ’de müstağni kılacak (amelden) sormak için, size geldim.” dedi.
Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem de “Soracaklarını sor!” buyurdular
- İnsanların en bilgini olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’tan kork ki, insanların en bilgini olasın; buyurdu.
- İnsanların en zengini olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Kanaatkâr ol ki, insanların en zengini olasın; buyurdu.
- insanların en âdili olmayı arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Kendin için arzu ettiğini, insanlar için de iste ki, İnsanların en âdili olasın; buyurdu.
- insanların hayırlısı olmayı arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem İnsanlara faydalı ol ki, insanların hayırlısı olasın; buyurdu.
- Allah katında, insanların en seçkini olmayı arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’ı zikretmeyi çoğalt ki, Allah katında, insanların en seçkini olasın; buyurdu.
- İmanımı tamamlamak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Ahlakını güzelleştir ki, imanın tamam olsun; buyurdu.
- İhsan ehlinden olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’ı görüyormuş gibi ibadet et ki, sen O’nu göremesen bile, O seni görür.
İhsan ehlinden olasın; buyurdu.
- İtaatkârlardan olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’ın farzlarını eda et ki, İtaatkârlardan olasın; buyurdu.
- Allah’ın huzuruna günahlardan arınmış olarak varmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Cenabetten temizlenmek için guslet ki, Günahlardan temizlenmiş olarak, Allah’a kavuşasın.
- Kıyamet gününde nur içerisinde haşrolunmayı arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Hiçbir kimseye zulmetme (haksızlık yapma) ki, Kıyamet gününde nur içerisinde haşrolunasın.
- Kıyamet gününde Rabbimin merhamet etmesini arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Nefsine ve Allah’ın kullarına karşı merhamet et! Rabbinde sana Kıyamet günü merhamet eder.
- Günahlarımın az olmasını istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem İstiğfarı çoğalt ki, günahların azalsın; buyurdu.
- İnsanların en şereflisi olmayı istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem İnsanlara işin hakkında şikâyetçi olma ki, İnsanların en şereflisi olasın; buyurdu.
- İnsanların en kuvvetlisi olmayı arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’a tevekkül et ki, İnsanların en kuvvetlisi olasın; buyurdu.
- Allah’ın rızkımı genişletmesini istiyorum; dedi.
- Temizliğe devam et! Allah senin rızkını genişletir.
- Allah ve Resulünün sevdiklerinden olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah ve Resulünün sevdiğini sev ki, Onların sevgililerinden olasın; buyurdu.
- Kıyamet gününde Allah’ın gazabından emin olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Allah’ın yarattıklarından hiçbirine öfkelenme ki, Kıyamet gününde Allah’ın gazabından emin olasın.
- Duamın müstecap olmasını arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Haram yemekten sakın ki, duan müstecap olsun; buyurdu.
- Kıyamet gününde rabbimin ayıplarımı örtmesini arzu ediyorum; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Din kardeşlerinin ayıplarını ört ki, Allah’ta Kıyamet gününde senin ayıplarını örtsün.
- Günahlardan veya hatalardan kişiyi ne kurtarır; dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Gözyaşı dökmek, hudu’ (Allah’a boyun eğmek) ve hastalıklardır; buyurdu.
- Hangi hasene Allah’ü Teâlâ katında (sevap olarak) daha büyüktür dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Güzel Ahlak, Tevazu ve belalara sabretmektir; buyurdu.
- Hangi seyyie (kötülük) , Allah’ü Teâlâ katında (günah olarak) daha büyüktür dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Kötü Ahlak, Açgözlülük ve cimriliktir, buyurdu.
- Dünya ve Ahirette Allah’ın gazabını gideren şey nedir dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Gizli sadaka vermek ve Sılay-ı rahim yapmak (akraba ziyareti) , buyurdu.
- Kıyamet gününde Cehennem ateşini ne söndürür dedi.
- Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Dünyadaki bela ve musibetlere sabretmektir; buyurdu.

İmam-ı Müsteğfiri Bundan daha büyük, dinimizin güzelliklerini daha iyi özetleyen, daha faydalı bir hadis-i şerif görmedim demiştir... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)