Ben Bir Yağmur Olsaydım

Ben Bir Yağmur Olsaydım

Ben bir yağmur olsaydım:
Karalara, çöllere, denizlere değil;
Kötü, zalim, kindar insanların;
Sinelerine, beyinlerine yağar,
Yıkayıverirdim tertemiz...

Ben bir güneş olsaydım:
Yüksek tepelere değil;
Kendini büyük gören, küçük insanların;
Gözlerine saçardım ışıklarımı...
Sivri kayalıklara, buzullara değil;
Kötülük dolu ruhlara açardım.
Uzaydaki karanlıklara değil;
Cahil kafalara, doğardım “nur” gibi...

Ben bir çiçek olsaydım:
Bahçelerde, parklarda değil;
Sevgisiz, hoşgörüsüz, insanların
Kalplerinde açardım.
Saksılarda kırlarda değil,
Kötülük saçan, zulüm kusan zalimlerin;
Tüm hücrelerine “güzel kokular” saçardım...

Ve böylece:
Her gün acıların yaşandığı;
Sel gibi gözyaşlarının döküldüğü;
Sadece; inandığı gibi yaşamak isteyen, insanların;
Geleceklerine, bir nebze olsun; "nurlar" saçardım...

Sonra; “Yeter, artık!” diyerek:
Gariplerin, fakirlerin, dışlandığı;
Zalimlerin, “Yaşama hakkı, yalnız bizimdir” dediği;
Acılardan yorulan, bu yaşlı dünyaya:
"Sevgi, hoşgörü, barış ve kardeşliği" getirirdim.
                                                      Yaşar AKKAŞ
Yasal Uyarı: “Bu eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.” 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)