Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde

Mescid-i-Aksa

 

Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde;

Bir çocuk gibiydi ve ağlıyordu…

Varıp eşiğine alnımı koydum

Sanki bir yer altı nehr çağlıyordu…

 

Gözlerim yollarda bekler dururum;

Nerde kardeşlerim diyordu bir ses.

İlk Kıblesi benim ulu Nebi’nin;

Unuttu mu bunu acaba herkes…

 

Burak dolanırdı yörelerimde;

Mi’raca yol veren hız üssü idim.

Bellidir kutsallığım şehir ismimden;

Her yana nur saçan bir kürsü idim…

 

Hani o günler ki binlerce mü’min;

Tek yürek halinde bana koşardı.

Hemşehrim nebi’ler yüzü hürmetine;

Cevaba erişen dualar vardı…

 

Şimdi kimsecikler varmaz yanıma;

Mü’minde yoksunum tek ve tenhayım.

Rüzgarlar silemez gözyaşlarımı;

Çöllerde kayıp bir yetim vâhayım…

 

Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde;

Götür müslümana selam diyordu.

Dayanamıyorum bu ayrılığa;

Kucaklasın beni İslâm diyordu…

 

(Mehmet Akif İnan Rahmetullahi Aleyh)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)

Uzun Ömür İçin Dua