Kabir Suali!

 Kabir Suali!

 

Ashab arasındaki o yaşlı adam ölünce,

Müridi o gece gördü o nu düşünde.

 

Sordu ona: “- Nasıldı halin?”

“- Rabbin kim?” diye sordular mı?

 

Şöyle dedi: “- Gördüm o ikisini,

Allah’a ısmarladım kendimi.

 

Bana dediler: ‘Hey güzel güzel uyuyan!’

‘Rabbin kim?’ Ver cevabını hemen?’

‘Şimdi burada ver cevabını!’

 

‘Eve götürme verilecek cevabını.’

“- Şöyle dedim: Ben darâşıklıktan,

 

Değiştirdim evimi; değil Hûda’yı!”

“- Yaydan çıkan ok gibi gidin Allah katına,

 

Söyleyin Rabbime: ‘Filan ihtiyar var ya.

Ne kadar kum, yaprak, kıl varsa;

 

Her biri yüz bin sırrı aramakta…”

“Sen böyle tertemiz varlıklasın!”

 

“Böyle bir yerde beni unutmadın.”

“İki âlemde senden başka kimsem yok!”

“Seni unutur muyum? Böyle bir hevesim yok!”

 

Kaynak: Feridüddin Attar – Esrarname

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)