Meleğin Savunduğu Sahabe
Meleğin
Savunduğu Sahabe
Peygamber Efendimiz Sallallahü
Aleyhi Vesellem sahabiler arasında otururken, bir adam geldi ve Hz. Ebu Bekir
Radiyallahü Anh’a hakaretler ederek onu üzdü. Ancak Hz. Ebu Bekir Radiyallahü
Anh sessiz kaldı ve adama hiçbir karşılık vermedi.
Adam ikinci sefer aynı
şekilde hakaret ederek eziyet verdi. Hz. Ebu Bekir Radiyallahü Anh yine sessiz
kaldı.
Adam üçüncü sefer de
hakaret edince Hz. Ebu Bekir Radiyallahü Anh adama hak ettiği cevabı verdi.
Bunun üzerine Peygamber
Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem kalkıp yürüdüler.
Hz. Ebu Bekir Radiyallahü
Anh hemen arkasından yetişerek: “Ey Allah’ın Resulü, yoksa bana darıldınız mı?”
diye sordu.
Allah Resulü Sallallahü
Aleyhi Vesellem:
“- Hayır.” buyurdular.
Sonra da şöyle devam etti:
“- Lakin gökten bir
melek inmiş, o adamın sana söylediklerini yalanlıyor, senin adına ona cevap
veriyordu. Sen karşılık verip hakkını alınca melek gitti, onun yerine şeytan
geldi. Bir yere şeytan gelince ben orada durmam!” (Ebu Davud, Edeb, 41/4896)
"Kötülüğün cezası
da ona denk bir kötülüktür, fakat kim bağışlar ve (kendisiyle düşmanı arasını)
düzeltirse, onun mükâfatı Allah'a aittir. Elbette o zalimleri sevmez."
(Şura, 42/40) ve
"Eğer bir ceza ile
mukabele edecek olursanız, ancak size yapılan azap ve cezanın misli ile yapın
(daha fazla ileri gitmeyin); sabredersiniz and olsun ki bu tahammül edenler
için daha hayırlıdır." (Nahl, 16/126)
Mealindeki ayetlerde
açıklandığı üzere, insanın kendisine zulmeden kimseye onun zulmüne denk olacak
yani onu aşmayacak şekilde mukabelede bulunarak karşılık vermesi ve hakkını
alması caiz olmakla birlikte, onun bu zulmünü sabırla ve afla karşılaması
kendisi için daha hayırlı ve sevaplı olur.
Her ne kadar Hz. Ebu
Bekir Radiyallahü Anh, kendisine yapılan saldırının ikisini sabırla karşılayıp
birine sınırı aşmayacak ve sadece kendisine söylendiği kadarını söyleyecek
şekilde karşılık vermek suretiyle, ayet-i kerimelerde açıklanan ruhsat ve
azimet yollarının her ikisiyle de amel etmiş ve kendisini sınırı aşmaktan ve
hakka girmekten korumuş ise de kendisi için daha hayırlı olacağı cihetle Hz.
Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz, bu hususta kendisine azimet
yolunu tavsiye etmiş, azimet yolunu tuttuğu sürece, kendisi adına bir meleğin
cevap vereceğini, ruhsat yolunu tutması halinde ise münakaşanın uzaması söz
konusu olup, bu durumda şeytanların devreye gireceklerini haber vermiştir.
Perde arkasını bilip ona
göre hareket etmenin değerini bilenler için ne güzel bir öğüt!
Rabbim bizleri hakkıyla
öğüt alan, kimselerle tartışmayan bahtiyar kullarından eylesin!
Selam ve dua ile...
Kaynak: Sorularla İslamiyet
Yorumlar
Yorum Gönder