Yunus Emre Kuddise Sirrûh Sözleri -2-

·     Sofilere sohbet gerek, ahilere ahret gerek, Mecnunlara Leylâ gerek, bana seni gerek seni.

·     Gönülleri sevelim dağlar gibi, sözümüz ola bir baş gibi.

·     Pervaneyim şemine, şeyhim azizim bile, cümle aşıklar ile, seyrettim Muhammedi.

·     Hakka aşık olan kişi, akar gözlerinin yaşı, pürnur olur içi dışı, söyler Allah deyü deyü.

·     Kişi neyi severse dilinde o olur.

·     Emeksiz zengin olanın, kitapsız bilgin olanın, sermayesi din olanın, rehberi şeytan olur.

·     Miskin Yunus bi çareyim, baştan ayağa yareyim, dost elinde avareyim, gel gör beni aşk neyledi.

·     Bizim Yunus söyler sözü, yaş dolmuştur iki gözü, bilmeyen ne bilsin bizi, bilenlere selam olsun.

·     Ne dilersen Haktan dile, kılavuzla gir bu yola, bülbül aşık olmuş güle, öter Allah deyu deyu.

·     Aşık Yunus ne eder dünyayı sensiz, Sen Hak Peygambersin şeksiz, gümansız, sana uymayanlar gider imansız, Adı güzel kendi güzel Muhammed (Sallallahü Aleyhi Vesellem).

·     Gökyüzünde İsa ile, Tur Dağı’nda Musa ile elindeki asa ile çağırayım Mevlâm seni.

·     Hamdu şükrullah ile vasfı kulhuvallah ile daima zikrulla ile çağırayım Mevlam seni.

·     Edebim el vermez edepsizlik edene, susmak en güzel cevap edebi elden gidene.

·     Biz sevdik aşık olduk, sevildik maşuk olduk, her dem yeniden doğarız, bizden kim usanası.

·     Bir hastaya vardın ise, bir yudum su verdin ise, yarın anda karşı gele, Hak şarabın içmiş gibi.

·     Eğer bir mümin kalbini kırar isen, Hakka eylediğin secde değildir.

·     Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olur.

·     Gah eserim yeller gibi, gah tozarım yollar gibi, gah akarım seller gibi, gel gör beni aşk neyledi.

·     Sular hep aktı geçti, kurudu vakti geçti, Nice han nice sultan, tahtı bıraktı geçti. Bu dünya bir penceredir, her gelen baktı geçti.

·     Gönül şimdi gamla dolu ey neşe. Hoştur sana benden gelen, ya gonca gül yahut diken, ya hayattır yahut kefen…

·     Paylaştıkların senindir, biriktirdiklerin değil.

·     Küçük insanlar denklerini, büyük insanlar kendilerini ararlar.

·     Dostunun kalbini kırma onaracak ustası yok, soldurma gönül çiçeğini, sulamaya ibrik yok.

·     Bu dünyaya kanmayalım, fanidir aldanmayalım, bir iken ayrılmayalım, gel dosta doğru gidelim gönül.

 

·     Söze târîh yedi yüz yediydi, Yunus cânı bu yolda fidîyidi.

·     Ne varlığa sevinirim, ne yokluğa erinirim, aşkın ile avunurum, bana seni gerek seni.

·     Bir bahçeye giremezsen, durup seyran eyleme. Bir gönül yapamazsan, yıkıp viran eyleme.

·     Dil söyler kulak dinler, kalp söyler kâinat dinler.

·     Mansur’um, uş dâra geldim, Yusuf’um, pazara geldim.

·     Cennet cennet dedikleri birkaç köşkle birkaç huri. İsteyene ver onları, bana seni gerek seni.

·     Biz gelmedik dava için, bizim işimiz sevda için, dostun evi gönüllerdir, gönüller yapmaya geldik.

·     Dağlar nice yüksek ise, yol anın üstünden geçer.

·     Ana rahminden geldik pazara, bir kefen aldık döndük mezara.

·     Kimde bir güzellik varsa bilsin ki ödünçtür.

·     Bu dünyaya gelen gider. Yürü fani dünya, sana gelende gülmüş var mıdır?

·     Kalem eğri dilli mürekkep siyah yüzlü, kağıt ikiyüzlü. Şimdi kalkıp arzuhalimi yazmaya kimi mahrem kılayım.

·     Davet söz ile değil hal iledir. O hal ki kulağı sağıra da görünür, gözü köre de.

·     Maharet güzeli görebilmektir. Sevmenin sırrına erebilmektir. Cihan alem herkes bilsin ki en büyük ibadet sevebilmektir.

·     Ya Rabbena hayreyle, Muhammed’e yâr eyle, Kabrimizi nur eyle, Kabre vardığım gece.

·     Beni bende demen bende değilem, bir ben vardır bende benden içeri.

·     Türlü türlü cefanın adını aşk koymuşlar. Aşka münkir ademi bu meydandan sürmüşler.

·     Zulüm ile abad olanın akıbeti berbad olur.

·     Ya elim al kaldır beni.

Ya vaslına erdir beni.

Çok ağlattın güldür beni.

Gel gör beni aşk neyledi.

·     İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)