Yunus Emre Kuddise Sirrûh Sözleri -1-

Yunus Emre Kuddise Sirrûh Sözleri -1-

 

·     Tehî görmen kimseyi hiç kimesne boş değil, eksiklik ile nazar erenlere hoş değil.

·     Aşk âşıkı şir eder, aslanı zencir eder, katı taşı mum eder.

·     Ölümden ne korkarsın, korkma ebedi varsın.

·     Eğer hor, eğer hürmet; kişiye sözden gelir. Zehr ile pişen aşı, yemeğe kim gelir.

·     Benlik davasını bırak, muhabbetten olma ırak, sevgi ile dolsun yürek, hoşgörülü olmaya bak…

·     Bir avuç toprak biraz da suyum ben. Neyimle övüneyim işte buyum ben.

·     Üzenlerin üzüldüğü vakit da gelir.

·     Hoştur bana senden gelen. Ya gonca gül yahut diken. Ya hayattır yahut kefen.

·     Nârın da hoş, nurun da hoş… Kahrın da hoş, lütfun da hoş.

·     Hiç hata yapmayan insan, hiçbir şey yapmayan insandır. Ve hayatta en büyük hata, kendini hatasız sanmaktır.

·     Az söz erin yüküdür, çok söz hayvan yüküdür.

·     Ey Yunus Hakk’ı bilen söylemez hergiz yalan, ikilik ile gelen doğru yol bulmuş değil.

·     Gelin tanış olalım, işi kolay kılalım. Sevelim sevilelim, dünya kimseye kalmaz.

·     İyi sözün aslın bilen derdi bu söz nerden gelir; Söz aslını anlamayan sanır bu söz benden gelir…

·     Zehirle pişmiş aşı, kim yemeye gelir. Seni sigaya çeken bir Molla Kasım gelir.

·     Çok mal haramsız, çok söz yalansız olmaz.

·     Kasdım budur şehre varam Feryâd u figan koparam!

·     Bütün âlemi bir şahsiyette toplamak, Cenab-ı Hakka zor gelmez..

·     Ne elif okudum ne cim, varlığındadır kelecim

·     Gönül kitabından okur, eline kalem almadı.

·     Bundan dahı virdün bize, ol huriyi çüft ü halâl Anun görklü nazarı gönlümüz aynasıdır.

·     Andan dahi geçti arzum, azmüm sana kaçmağ-i çün.

·     Mevlânâ Hüdâvendigâr bize nazar kılalı.

·     Kırk küpü yerden göğe dizseler ortadan birini çekeler var sen seyreyle gümbürtüyü.

·     Âşık olamayan adem benzer yemişsiz ağaca.

·     İlim okumaktan garaz kendi özünü bilmektir.

·     Cümleler doğrudur sen doğru isen; Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.

·     Aklı olan korkmak gerek Nefs elinden hırs elinden.

·     Sabır saadeti ebedi kalır Sabır kimde ise o nasib alır.

·     Yürü fani dünya sana gelende gülmüş var mıdır?

·     Nefstir seni yolda koyan Yolda kalır nefse uyan.

·     Eğer bir müminin kalbin kırarsan Hak’ka eylediğin secde değildir.

·     Dünyada dertsiz baş olmaz.

·     Derd’olanın ahı dinmez.

·     Aşk ile yola çıkmaksa niyetin bela ile imtihan edilirsin. Zü’l Celali vel İkram. Önce kahır sonra ikram… Taptuk Emre

·     Dertli ne ağlayıp gezersin burada, ağlatırsa mevlam yine güldürür.

·     Dünya yalan kardeşim, dünya yalan! Var mı yalan dünyada bakî kalan. Mal da yalan, mülk de yalan. Var biraz da sen oyalan.

·     Her kim Kuran bilmedi sanki dünyaya gelmedi.

·     Eğer göğün yedi kat üstüne çıkmaksa niyetin, Aşktan güzel merdiven

bulamazsın. Eğer aşkı bulmaksa niyetin, Aramadan duramazsın.

·     Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi vardır.             

·     Aldanma dünya malına zehir sunma balına düşüp dünya hayaline dalma gözüm bundan sonra.

·     Sabah mezarlığa vardım, baktım herkes ölmüş yatar, her biri çâresiz olup, ömrünü yitirmiş yatar.

·     Miskin Adem oğlanı, nefse zebun olmuştur. Hayvan canavar gibi, otlamağa kalmıştır.

·     Yunus sözi alimden, zinhar olma zalimden, korkadurın ölümden, cümle doğan ölmüştür.

·     Sen doğru ol da varsın sanan eğri sansın. Lâkin sakın unutma ki; Sen kendini birşey sanmadığın sürece doğru insansın.

·     Bu dünyaya inanma, vefasın bulam sanma. Ömrün veren ziyana, çoğu pişman içinde.

·     Bir kez gönül yıktın ise, Bu kıldığın namaz değil. Yetmiş iki millet dahi elin yüzün yumaz değil.

·     Dağa düşer kül eyler, gönüllere yol eyler, sultanları kul eyler, hikmetli nesnedir aşk.

·     Yalancı dünyaya konup göçenler. Ne söylerler ne bir haber verirler

·     Eğer, ilerde bir gün “keşke” demek istemiyorsan, üç şeyi doğru seç!

Ø Eşini,

Ø İşini,

Ø Arkadaşını…

·     Ben sevdiğimi demez isem, sevmek derdi boğar beni.

·     Dört kitabın manasını okudum tahsil ettim. Aşka gelince gördüm, bir uzun hece imiş.

·     Dervişlik dedikleri, hırka ile taç değil. Gönlün derviş eyleyen hırkaya muhtaç değil.

·     Ete kemiğe büründü, Yunus deyu göründü.

·     Elif okuduk ötürü, pazar eyledik götürü, Yaratılmışı hoş gördük, Yaratandan ötürü.

·     Âşıklar ölmez, ölen ceset imiş. Ölür ise ten ölür, canlar ölesi değil.

·     Dervişlik baştadır, tacda değil. Kızdırmak oddadır, saçta değil.

·     Benim uçmak neme gerek, hergiz gözüm ona bakmaz.

·     Ben gelmedim dâvi (dava) için, Benim işim sevgi için Aşkın yeri gönüllerdir, Gönüller yapmaya geldim.

·     Akıl bir kişidir, Allah'a bakar. Uyarsan akla uy, ol buhl'ı (cimriliği) yakar.

·     Akıl, adl (adalet) ıssı (sahibi) bir ulu kişidir. Medet etmek sana onun işidir.

·     Mal sahibi mülk sahibi, Hani bunun ilk sahibi? Mal da yalan mülk de yalan, Var gel biraz da sen oyalan.

·     Eğer aşkı sever isen can olasın. Kamu derdine hem derman olasın.

·     Çalab'ın dünyasında Yüz bin türlü sevgi var; Biri Rahmân-ı Rahîm Biri şeytan-ı racîm.

·     Sözü bilen kişinin, yüzünü ak ede bir söz. Sözü pişirp diyenin, işini sağ ede bir söz…

·     Söz ola bitire savaşı, söz ola kestire başı; söz ola ağulu (zehirli) aşı, yağ ile bal ede bir söz.

·     Sanırdım kendim ayrıyım, Dost ayrıdır, ben gayrıyım… Beni bu hayale salan Bu sıfat-ı hayvan imiş…

·     Mü'min olanların çoktur cefâsı, Ahirette olur zevk-u sefâsı, On sekiz bin âlemin Mustafâ'sı, Adı güzel, kendi güzel Muhammed (Sallallahü Aleyhi Vesellem)

·     Ben yürürüm yane yane, Aşk boyadı beni kane

Ne akilem ne divane, Gel gör beni aşk neyledi!

·     Olsun be aldırma Yaradan yardır. Sanma ki zalimin ettiği kârdır. Mazlumun ahı indirir şâhı. Her şeyin bir vakti vardır.  

·     Ey hayat ırmağından su içenler! Gelin soralım canlara ki güzelliği ne oldu da gidiyor. Ben hep seninim diyordu, şimdi neyi buldu da gidiyor?  

·     İşitin ey yarenler, aşk bir güneşe benzer,

Aşkı olmayan gönül sanki bir taşa benzer.

Taş gönülde ne biter, dilinde ağı tüter,

Nice yumşak söylese, sözü savaşa benzer.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)