Sevgi Nedir?

 Sevgi Nedir?

 Bir gün Hızır Aleyhisselâm hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış.

İhtiyar kendi kendine yıkanmaktaymış.

 Hızır Aleyhisselâm demiş ki:

 – Ey ihtiyar! Gençliğinde yaşlılara yardım etseydin şimdi şu gençler de sana yardım ederlerdi.

 İhtiyar adam şöyle cevap vermiş:

 – Ben gençliğimde yaşlılara yardım ederdim ama zamane gençliği şimdilerde yardım etmez olmuş.

 Hızır Aleyhisselâm bir taraftan ihtiyar adamın sırtını keselerken bir taraftan da konuşmaya devam etmiş:

 – Demek ki yaptığın yardımları içinden gelerek yapmamışsın, Allah’ın sevgisini kazanamamışsın, yoksa ettiğin o hayrı neden görmeyeceksin ki?

 İhtiyar adam şöyle demiş:

 -Eğer yaptığımı Allah’ü Teâlâ için yapmasaydım, O’nun sevgisini kazanmasaydım, Allah’ü Teâlâ bugün benim sırtımı Hızır’a keseletir miydi?

 Hızır Aleyhisselâm duydukları karşısında çok şaşırmış.

 -Allah’ım demiş, bana verdiğin Seni sevenlerin listesinde bu ihtiyarın adı yok, bu nasıl olur?

 Yüce Allah’ü Teâlâ şöyle demiş:

 “Ey Hızır! Biz, bizi sevenlerin listesini sana verdik ancak bizim sevdiklerimizin listesi bizim yanımızdadır…”

 Hz. Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî der ki;

 İnsanın kalbinde saklı öyle şeyler vardır ki: Verdikçe çoğalır.

Bu hazinelerin başında; SEVGİ gelir.

İşte bir dostun bir dosta verebileceği hediyelerden bazıları şunlardır ki:

Gönlü rahatlatacak; bir TEBESSÜM!

Kalbe kuvvet verebilecek; bir TATLI SÖZ!

Morali düzeltecek; bir TAKDİR!

Neşesini yerine getirecek; bir ŞAKA!

Kızgınlığını söndürecek; bir HOŞGÖRÜ!

Hoşa gidecek; bir güzel DAVRANIŞ!

Allah’ü Teâlâ 'ın Râhmetini çekecek bir HAYR DUÂ!

Dualarınızda yer alabilmek ümidiyle…

(Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)