Allah'ü Teâlâ Korkusu Olmayınca...

Allah'ü Teâlâ Korkusu Olmayınca...

Serdar Özpolat
Evet, bir insanda Allah korkusu olmayınca ve her şeyin O'ndan geldiğine inanmayınca insan ne kadar da "ben dürüstüm, ben adaleti her yerde sağlarım, ben haksızlığa boyun eğmem her zaman doğruluğu-doğruyu gösterir, söylerim ve ben şöyleyim böyleyim..." dese de boş. Ben bunu tek bir Allah'a inandım ve O'nu bildim bileli hep böyle gördüm ve bildim. Ve hatta dün de bunu bir kez daha anladım. Şimdi isterseniz dün ne oldu kısaca anlatmaya çalışayım Allah’ın izniyle.
Dün bir Amerikalı'yla oradan-buradan konuşuyorduk. (Bu Amerikalı'yi 5–6 senedir iyi tanıyorum. Kendisi doğru-dürüst biri diye tanınır. Bunu kendisi de söyler ve ben de başka başka olaylarla adamın adaletsizliğin ya da doğruluğun yapılmadığı yerlerdeki tavırlarına şahit olmuştum. Fakat benim daima aklımdan çıkmayan bir şey vardı ki; o da bu adamın dine dolayısıyla Allah'a inancı olmadığı için elbet Birgün bu adamın kendi menfaatini gördüğü yerde ya da kendi menfaati olduğu yerde içinde bir Allah korkusu olmadığı için doğruluktan yana olmayacağı idi. Nitekim bunu kendisi de bana gösterdi.) Konuşurken konu bir şirkette çalışma işine geldi. Yani bir şirkette çalışıyorsunuz ve bir gün patronunuz size bir iş verdi yap diye. Fakat siz gerçekten biliyorsunuz ki bu iş hem kanunlara (kanunlar Allah’ın kanunu değil yani İslama uygun değil diyelim) hem de size göre doğru değil eğer yaparsanız bu işi. Ve bunu patronunuz da biliyor. Fakat "para nereden gelirse gelsin" diyor. Neyse o zaman bu konuştuğum kişi "ne yapalım yapmazsan kovulacaksın bu yüzden de yaparsın o işi" dedi. Ben de dedim ki;" fakat bu iş doğru değil (cheating)". O, "işi mi kaybedeceksin, yaparsın tabii" dedi. Ben de eğer dürüstüm diyorsan böyle anda bile dürüstlüğünü göstermen lazım" falan dedim. Neyse, vakit geç olduğu için konu kapandı ve söyleşi bitti.
Aslında söylenecek çok şey var o kişiye (izah gibi) fakat maddiyatı daha üstün, daha önemli gördüğü için düşünce yapısı materyalistim (materialistic) düşünce - ne desen boş gibi...
Gerçi "belki" anlattiğım olaydaki iş ve durum İslam'a göre değerlendirildiğinde o şartlar altında onu yapmak caiz olabilir (ortamın ve kanunların İslami olmayışı gibi sebeplerden dolayı) ama önemli olan o kişinin düşünce yapısı.
Neyse böylece ben bir kez daha anladım insandaki Allah inancının ve korkusunun önemini.
Çünkü Müslüman bilir ki, rızk sadece ve sadece Allah'tan gelir. O'ndan başka kimse rızkı veremez. Ve yine Müslüman bilir ki, yerler ve gökler demir bir zırh ile kaplansa müslümanın içinde en ufak bir şüphe ve düşünce olmaz rızk için. Çünkü onun Allah'ı vardır ve Allah ona yeter.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yazımda ki her türlü yanlışlar benden, doğrular Yüce Allah’tandır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)