Müminlere Nasihatler 13

Müminlere Nasihatler 13

Ebu Hureyre Radiyallahü Anh buyurdu: Rasulûllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Namaz dinin direğidir. Namazda on haslet vardır.
1- Yüzün süsüdür.
2- Kalbin nurudur.
3- Bedenin rahatı.
4- Kabirde arkadaştır.
5- Rahmetin üzerine inmesine sebeb olur.
6- Göklerin anahtarıdır.
7- Mizanda ağırlıktır.
8- Allah’ü Teâlâ’yı razı eden şeydir.
9- Cennetin bedelidir.
10- Cehenneme perdedir.
Kim namazı doğru kılarsa dinini kemale erdirmiş olur. Kim ki terk ederse dinini yıkmış olur.

Hz. Aişe Radiyallahü Anha’dan: Resulüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem Buyurdu ki: Allah’ü Teâlâ Cennet ehlini Cennete sokmak istediği zaman onlara bir melekle hediyeler ve Cennetten elbiseler gönderir. Cennetlikler Cennet’e girmek istedikleri zaman melek onlara: “Durun ben de sizlere âlemlerin rabbinden bir hediye vardır.” Der. Onlar: “Hediye nedir?” diye sorarlar.
Melek: “On tane kuha (mühür)” derler.
1- Birincisinde: "Selâm sizlere, ne hoşsunuz! Ebedî olarak içinde kalmak üzere haydi girin oraya!” (Zümer-76)
2- İkincisinde: “Üzerinizden hüzün ve keder kaldırılmıştır!”
3- Üçüncüsünde: “Bu öyle bir Cennet ki, ona amel ettiğiniz şeylerle varis oldunuz!”
4- Dördüncüsünde: “Sizlere Cennet elbiseleri ve ziynetleri giydirdik!”
5- Beşincisinde: “Biz onları güzel gözlü kadınlarla evlendirdik. Ben onları sabretmelerinin karşılığı olarak mükâfatlandırdım. Onlar gerçek kurtuluşa erenlerdir!”
6- Altıncısında: “Bugün bu ecir, yaptığınız itaatin karşılığıdır!” yazılıdır.
7- Yedincisinde: “Artık genç oldunuz, ebediyen ihtiyarlamayacaksınız!”
8- Sekizincisinde: “Artık emniyet içerisindesiniz, ebediyen korkmayacaksınız!”
9- Dokuzuncusunda: “Siz peygamberlere, sıddıklara şehitlere ve salihlere arkadaş oldunuz!”
10- Onuncusunda: “Arşın sahibi kerim ve rahim olan Allah’ü Teâlâ’nın komşuluğunda durunuz!” yazılıdır. Diye cevap verir.
Sonra da: “Korkudan emin olarak; selâmetle Cennet’e giriniz!” Der.
Onlar da Cennet’e girerler ve Allah’ü Teâlâ’ya hamd olsun ki, bizden üzüntüyü giderdi. Gerçekten rabbimiz çok affedici ve şükrü kabul edendir. O Allah’ü Teâlâ’ya hamd olsun ki, bize vaadinde doğru çıktı ve Cennet yurdunu bize verdi. Biz Cennet’te istediğimiz yerde iskân ederiz. İyi amelde bulunanların mükâfatı ne güzelmiş! Derler.

Allah’ü Teâlâ Cehennem ehlini Cehennem’e sokmak istediği zaman da, onlara bir melek gönderir. Beraberinde on kuha (mühür) vardır:
1- Birincisinde: “Cehennem’e giriniz orada ebedi kalacaksınız! Ne ölür, ne dirilir, ne de çıkarsınız!”
2- İkincisinde: “Azaba dalınız size rahat yoktur!”
3- Üçüncüsünde: “Rahmetimden umutsuz olunuz!”
4- Dördüncüsünde: “Üzüntülü, gamlı ve kederli olarak Cehennem’e giriniz!”
5- Beşincisinde: “Elbiseniz ateş, yiyeceğiniz zakkum, içeceğiniz hamim (kaynar su) , döşeğiniz ateş, yorganınız ateştir!”
6- Altıncısında: “Bugün gördüğünüz ceza bana karşı yaptığınız isyanın cezasıdır!”
7- Yedincisinde: “Size gazabım ebedi Cehennem’dir!”
8- Sekizincisinde: “Pişman olmaksızın, tövbe etmeksizin yaptığınız büyük günahlardan ötürü lânet üzerinize olsun!”
9- Dokuzuncusunda: “Ebedi Cehennem’de arkadaşınız şeytandır!”
10- Onuncusunda: “Siz şeytana tabi oldunuz, dünyayı istediniz, ahireti terk ettiniz işte bu onun cezasıdır!” yazılıdır.

Bazı Hikmet sahiplerinden rivayet olundu: On şeyi on yerde aradım fakat başka on yerde buldum:
1- Kibirlenmekle yüksek dereceyi aradım; ben onu tevazuda buldum!
2- Ben ibadeti namazda aradım; onu verada (takvada) buldum!
3- Rahatı ve huzuru hırsta aradım; ben onu zahidlikte buldum!
4- Kalbimin nurunu gündüz namazlarında aradım; ben onu gece gizli kılınan teheccüd namazında buldum.
5- Kıyametin nurunu cömertlikte aradım; ben onu sıcak yaz günlerinde tutulan orucun susuzluğunda buldum.
6- Sırat üzerinden geçmeyi kestiğim kurbanlarda aradım; ben onu sadakada buldum.
7- Cehennemden kurtuluşu mubah olan şeyler de aradım; ben onu şehveti terk etmekte buldum.
8- Ben Allah’ü Teâlâ sevgisini dünyada aradım; onu zikrullahta buldum."
9- Ben afiyeti kalabalıklarda aradım; ben onu yalnızlıkta buldum.
10- Kalbimin nurunu Kur’an-ı Kerim’i okumakta vaaz ve nasihat dinlemekte aradım; ben onu ağlamakta Allah’ü Teâlâ’nın yarattıklarını tefekkürde buldum.

İbni Abbas Radiyallahü Anh buyurdu: Kur'an-ı Azîmüşşan'daki İbrâhim Aleyhisselâm'ın mübtelâ olduğu on kelime hakkında buyurdu: O kelimeler on haslettir. İbrâhim Aleyhisselâm'dan bize kalan sünnetlerdir. O sünnetlerin beşi başta, beşi de bedendedir.

Başta olan beş haslet:
1- Misvak kullanmak,
2- Ağzı yıkamak,
3- Buruna su vermek,
4- Bıyığı kısaltmak,
5- Başı tıraş etmek.

Bedende olan beş haslet:
1- Koltuk altını tıraş etmek,
2- Tırnakları kesmek,
3- Edep yerlerini tıraş etmek,
4- Sünnet olmak,
5- İstinca etmek (taharetlenmek) yani büyük ve küçük hacetini yaptıktan sonra, avret yerlerini temizlemek.

İbni Abbas Radiyallahü Anh’dan: Kim Resulüllah’a bir defa salâvat getirirse; Allah’ü Teâlâ da ona on defa rahmet eder. Kim Resulüllah’a bir defa söverse; Allah’ü Teâlâ da ona on defa lanet eder.
Bakmaz mısınız? Velid b. Muğire ki, Resulüllah’a bir defa sövdü, Allah’ü Teâlâ ona on defa lanet etti ve yüce Rabbimiz buyurdu ki;
“Ey resulüm! Diliyle iğneleyen, koğuculuk eden, iyiliği daima önleyen, aşırı giden, suç işleyen, çok yemin eden alçak zorbaya, bütün bunlar dışında bir de soysuzlukla damgalanmış kimseye, mal ve oğulları vardır diye aldırış etmeyesin. Ayetlerimiz ona okunduğu zaman: "…öncekilerin masalları" der. Yani Kur’an-ı Kerim’i yalanlar.

İbrahim Ethem Rahmetullahi Aleyh buyurdu: Bir gün Basra çarşısında gezerken halk başıma toplandı ve “Bana dua edin size icabet edeyim!” mealindeki ayet-i celîlesinden bahisle; biz dua ediyoruz, fakat kabul olmuyor! Diye dert yanıp sorduklarında, buyurmuş ki: Kalbinizde on şeyden dolayı ölmüştür:
1- Allah’ü Teâlâ’yı bilirsiniz ama hakkını eda etmezsiniz.
2- Allah’ü Teâlâ’nın kitabını okursunuz ama onunla amel etmezsiniz.
3- Şeytana düşmanlığınızı iddia edersiniz ama ona tabi olursunuz (onu kendinize dost ve yar edinirsiniz) .
4- Rasulüllah Sallallahü Aleyhi Vesellem sevgisini iddia edersiniz ama O’nun sünnetini terk edersiniz.
5- Cenneti sevdiğinizi iddia edersiniz ama Cennet için amel etmezsiniz.
6- Ateşten korktuğunuzu iddia edersiniz ama günahlardan sakınmazsınız.
7- Ölümün hak olduğunu iddia edersiniz ama onun için tedbir almazsınız.
8- Başkalarının ayıpları ile meşgul olursunuz ama kendi ayıplarınızı terk edersiniz.
9- Allah’ü Teâlâ’nın verdiği rızıkları yersiniz ama Allah’ü Teâlâ’ya şükretmezsiniz. 10- Ölülerinizi defnedersiniz ama ondan ibret almazsınız.

İbn-i Hacer-i Askalânî Rahmetullahi Aleyh Hazretleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)