Azrail Aleyhisselâm Her Eve Günde Üç Defa Bakar

Azrail Aleyhisselâm her eve günde üç defa bakar. Bu evlerden rızkını tamamlayan ve hayatının günlerini bitiren kimsenin canını alır. Evdeki ailenin diğer fertleri feryat ve figan ederek ağlarlar. Azrail Aleyhisselâm kapıya kollarını gerer ve şöyle der:

- Neden ağlıyorsunuz? Ben bunun rızkını yemedim. Ömrünü de kesmedim. Ömrü sona erdi. Rızkı tükendi. Ben de canını aldım. Boş yere ağlamayın, ben buraya devamlı gelecek ve hiç birinizi bu dünyada bırakmayacağım.

Hasan-ı Basri Rahmetullahi Aleyh sözlerine devamla şöyle diyor:

Eğer evdekiler Azrail Aleyhisselâm’ın dediklerini duysalar ve onu görseler, ölüyü bırakır kendi hallerine ağlarlardı.

Hüccetü'l İslam, İmam Gazali Hazretleri: İhyau Ulumi'd-din, 4.cilt syf; 4364

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)