Beş Zümreye Beş Şeyi Sordum

Beş Zümreye Beş Şeyi Sordum

Muhammed bin al-Haris Radiyallahü Anh der ki:

Beş zümreye beş şeyi sordum, hepsi de aynı cevabı verdiler:

1- Hekimlere “Devaların en şifalısını” sordum:
"Açlıktır ve az yemektir", dediler.

2- Hikmet ehline: "Allah’a ibadete bize en fazla yardımcı olan nedir?", diye sordum:
"Açlıktır ve az yemektir" dediler.

3- Zahitlere, "Zühde en fazla kuvvet kazandıran nedir?" diye sual ettim.
"Açlıktır ve az yemektir", dediler

4- Âlimlere, "İlim hıfzında bize en fazla yardımcı olan nedir?" diye sordum,
"Açlıktır ve az yemektir", dediler.

5- Sultanlara, "Her vakit dikkatli bulunmanın çaresi ve en güzel, en lezzetli nimet nedir?" diye sual ettim,
"Açlıktır ve az yemektir", dediler.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)