Şefkatliler Şefkatlisi

Şefkatliler Şefkatlisi

Cenab-ı Hak buyuruyor:
"And olsun boyutu kendinizden öyle bir Peygamber gelmiştir ki, göster sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır gelir. O, boyut çok düşkün, müminlere Karşı çok şefkatlidir, merhametlidir. "(Tevbe, 128)

Resulullah (sav) buyurdular:
"Hiç şüphesiz Ben boyutu Bir babanın evlatlarına Olan Durumu gibiyim." (EBU Davud taharet, 4; Beyhakî Sünen-i Kübra, I, 91.)

Ebû Hüreyre (RA), peygamber Efendimiz (sav) 'e hiç kimsenin sormaya cesaret edemediği seyleri sormak husûsunda son derece cesur davranır, hiç çekinmezdi. Birgün Fahr-i Kainat Efendimiz'e:
"-Ya Rasulallah! Nübüvvetle alâkalı ilk gördüğünüz alâmet nedir? "Diye sordu.
İki cihânın saadet'ait rehberi Olan Allah Rasûlü (sav) şöyle buyurdu:
"-Ey Ebû Hüreyre! Madem, Söyleyeyim sordun. yaşlarındayken birgün sahrâda idim, Ben. Başımın üstünden gelen Bir sesle irkildim. Bir adam diğerine sordu:
"-Bu, O mudur?"
Öteki cevap verdi:
"-Evet, bu O'dur."
O zamana Kadar hiç kimsede görmediğim yüzler, kimsede bulmadığım Ruhlar ettik hiç kimsede görmediğim elbiselerle karşıma çıktılar. Yürüyerek bana doğru gelen o on iki adamdan onu biri, bir kolumdan tuttu, göster Fakat dokunduklarını hiç hissetmedim.
Biri arkadaşına:
"-Haydi, O'nu yere Yatır!" Dedi.
Beraberce beni yere yatırdılar. Zorluk hiçbir Ben güçlükle karşılaşmadım ettik. Yine biri diğerine:
"-Haydi, göğsünü aç!" Dedi o da açtı ettik. Fakat BBC muhabirine ne kan gördüm, ne de bir acı hissettim. Ona yine şöyle dedi:
"-Haydi, oradaki kin hasedi çıkar ettik!"
O da oradan kan pıhtısı gibi Bir Şey çıkardı. Sonra onu fırlatıp attı.
 "-Haydi, şimdi ONUN Yerine şefkat Merhameti yerleştir ettik!" Dedi. Çıkardıkları şey büyüklüğünde gümüşe benzeyen Bir Şey koyduklarını gördüm ettik. Sonra Sağ ayağımın başparmağını tutup oynattı ettik:
"-Haydi, Selametle git!" Dedi.
Ben kalkıp giderken içim şefkat ettik merhametle dolu IDI. Ondan sonra da hep küçüklere Karşı şefkat, Büyüklere Karşı da merhamet hissettim "(Ahmed, V, 139; Heysemi, VIII, 223).


Kısa Günün Kârı
Cenab-ı Hak cümlemizin kalbini şefkat merhametle doldursun ettik.

Lügatçe
Sirk: Müşriklik, Allah'a Serik, ortak koşma, Allah'dan Başka Bir Allah bulunduğuna inanma.
(Osman Nûri Topbaş, İmandan İhsana Tasavvuf, Erkam Yay.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)