Benden Her Gün Sekiz Şey İstiyorlar…

🍃🍂 Benden Her Gün Sekiz Şey İstiyorlar… 🍃🍂

🍃🍂 İmam Şafii Hazretleri; bir sabah namazdan sonra evine dönerken yolda birine rastlar. Adam önce selam verir, iyi dilek ve duada bulunduktan sonra da "Hayırlı Sabahlar" manasında "Nasıl Sabahladın?” Der.
🍃🍂 İmam Şafii, nasıl sabahladığını şöyle anlatır:
-Sekiz tane şeyin benden istendiğini düşünerek sabahladım!
🍃🍂 ... Adam şaşırır:
- Ya imam kim sizden 8 tane şey isteyebilir? Sizin kimseyle takışık bir işiniz yoktur ki?
🍃🍂 İmam, tebessüm ederek meseleyi açar:
-Bak benden her sabah kimler neler istiyorlar, der ve şöyle izah eder:
🍂 1) Rabbim benden farzını istiyor.
🍂 2) Rasulûllah Sallallahü Aleyhi Vesellem benden sünnetini istiyor.
🍂 3) Aile çoluk çocuk günlük masrafını istiyor.
🍂 4) Nefis kendine tabi olmamı istiyor.
🍂 5) Şeytan arkasından gitmemi istiyor.
🍂 6) Kiramen kâtibin melekleri iyi şey yazdırmamı istiyor.
🍂 7) Geçen günler ihtiyarlanmamı istiyor.
🍂 8) Son olarak da Hazreti Azrail hazır olmamı istiyor.
İşte ben bütün bu isteklerin muhatabı olarak sabahlamış bulunuyorum. Her sabah bu sualler cevap bekliyor...
🍃🍂 Hazret-i Şafii'yi dinleyen, adam düşünmeye başlar. Bir kaç saniyelik tefekkürden sonra sorar:
🍃🍂 - Ya imam bu saydığın şeyler sadece senden mi isteniyor yoksa benden de isteniyor mu?
🍃🍂 İmam Şafii tekrar tebessüm eder ve şöyle der:
🍂 - Orasını ben diyemem, sen düşün!
🍂  Adam başını aşağı eğer söylenerek devam eder:
🍂 Affet ya rabbi af et!
🍂 Meğer her sabah benden neler isteniyormuş da benim ise bunların hiç birinden haberim yokmuş!
🍂 Mutlaka ben de düşünmeliyim bunları!
🍃🍂 Muhterem kardeşler aynı şeyleri biz de düşünelim!!!
🎈 Allah-û Teâla hepimize hakkı'yla düşünüp sâlih ameller işlemeyi nasip etsin!🌙

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)