Allah’ım Beni Onun Gibi Yapma!

Allah’ım Beni Onun Gibi Yapma!

Bir zamanlar bir çocuk annesini emiyordu. Oradan şahlanmış bir at üzerinde kılık kıyafeti güzel bir adam geçti. Onu gören kadın:

"Allah'ım şu oğlumu bunun gibi yap!" diye dua etti. Çocuk memeyi bırakarak adama doğru yönelip baktı ve:

"Allah’ım beni bunun gibi yapma!" diye dua etti. Sonra tekrar memesine dönüp emmeye başladı."

Ebu Hureyre der ki: "Ben Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı, şehadet parmağını ağzına koyup emmeye başlayarak, çocuğun emişini taklit ederken görür gibiyim."

Rasulullah anlatmaya devam etti:

"Sonra annenin yanından bir kalabalık geçti. Ellerinde bir cariye vardı. Onu dövüyorlar ve:

"Seni zâni seni! Zina yaparsın, hırsızlık yaparsın ha!" diyorlardı. Cariye ise:

"Allah bana yeter, o ne iyi vekildir!" diyordu. Çocuğun annesi:

"Allah’ım çocuğumu bunun gibi yapma!" dedi. Çocuk yine emmeyi bıraktı, cariyeye baktı ve:

"Allah’ım beni bunun gibi yap!" dedi. İşte burada anne-evlat karşılıklı konuşmaya başladılar: Anne dedi ki:

"Boğazı tıkanasıca! Kıyafeti güzel bir adam geçti. Ben: "Allah’ım, oğlumu bunun gibi yap" dedim. Sen: "Allah’ım! Beni bunun gibi yapma!" dedin. Yanımızdan cariyeyi döverek, zina ve hırsızlık yaptığını söyleyerek geçenler oldu.
Ben: "Allah’ım, oğlumu bunun gibi yapma" dedim. Sen ise: "Allah’ım, beni bunun gibi yap!" dedin.

Oğlu şu cevabı verdi:

"Güzel kıyafetli bir adam geçti. Sen: "Allah’ım, oğlumu bunun gibi yap!" dedin, ben ise: "Allah’ım beni bunun gibi yapma!" dedim. Yanımızdan bu cariyeyim geçirdiler. Onu hem dövüp hem de: "Zina ettin, hırsızlık ettin!" diyorlardı.
Sen: "Allah’ım, oğlumu bunun gibi yapma!" dedin. Ben ise: "Allah’ım, beni bunun gibi yap!" dedim. Sebebini açıklayayım:
O atlı adam cebbar zalimin biriydi. Ben de: "Allah’ım beni böyle yapma!" dedim. "Zina ettin, hırsızlık ettin!" dedikleri şu zavallı cariye ise ne zina yapmıştı, ne de çalmıştı! Ben de "Allah’ım beni bunun gibi yap!" dedim."


Buhari, Enbuya 50, Amil fi's-Salât 7; Müslim, Birr 7, 8, 2550. Metin Müslim'den alınmadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)