Arapça Günlük İfadeler

Bazı Arapça Günlük İfadeler


Selam!
السلام عليكم
Günaydın!
صباح الخير
İyi akşamlar!
مساء الخير
İyi geceler!
تصبح على خير
Nasılsın?
كيف حالك؟
İyiyim!
أنا بخير
İsmin ne?
ما اسمك؟
Benim adım Ali Kemal!
أنا اسمي علي كمال
Kaç yaşındasın?
كم عمرك؟
Nerede doğdun?
أين ولدت؟
Nerelisin?
من أين أنت؟
Nerede oturuyorsun?
أين تسكن؟
Nerede çalışıyorsun?
 أين تعمل؟
Hobilerin neler?
 ما هي هوايتك؟
Favori hayvanın nedir?
 ما هو حيوانك المفضل؟
Görüşmemize sevindim!
 سررت بلقائك
Bugün ne yaptın?
 ماذا فعلت اليوم؟
Hafta sonu ne yapacaksın?
ماذا ستفعل في نهاية الاسبوع؟
Rica etsem telefon numaranı verir misin?
أعطني رقمك لو سمحت
Açım!
أنا جائع
Susadım!
أنا عطشان
Tuvalete gitmek istiyorum!
أريد الذهاب الى الحمام
Yorgunum!
أنا تعبان
Dinlenmek istiyorum!
أريد استراحة
Kitap almak (sipariş etmek) istiyorum.
أريد ان أطلب كتاب
Bana yardım edebilir misin?
أ تستطيع مساعدتي؟
Taksi nerede bulabilirim?
أين أستطيع أن أجد سيارة أجرة؟
Seni iyi anladım!
فهمتك جيدا
Seni anlamıyorum!
لست أفهمك
Seni seviyorum!
أحبك
İyi şanslar, başarılar!
حظ سعيدا
Sana başarılar diliyorum!
أتمنى لك التوفيق
İyi eğlenceler, hoş vakitler
استمتع بوقتك
Allah iyiliğini versin, Allah’a emanet ol!
يرحمك الله
Acil şifalar diliyorum!
أتمنى لك الشفاء العاجل
Mutlu yıllar, doğum günün kutlu olsun!
عيد ميلاد سعيد
İyi günler dilerim!
أتمنى لك نهارا سعيدا
Bir dakika lütfen!
دقيقة من فضلك
Seni görmek istiyorum!
أريد ان أراك
Duş almak istiyorum!
أريد أن أستحم
Teşekkür ederim!
شكرا
Lütfen!
من فضلك
Sorun yok, sorun değil!
ما في مشكلة
Vaktim yok!
ليس لدي وقت
Bunu tekrarlayabilir misin?
هل تستطيع أن تعيد ذلك؟
Rica etsem (lütfen) daha yavaş konuşur musun?
تكلم ببطئ لو سمحت
Rica etsem (lütfen) sesini yükseltir misin?
ارفع صوتك لو سمحت
Hava nasıl?
ما حالة الطقس؟
İyi!
جيد
Kötü!
سيئ
Fiyatı nedir? Kaça?
كم سعرها؟
Fatura lütfen (hesap lütfen)!
الفاتورة لو سمحت
Nereye gitmek istiyorsun?
أين تريد الذهاب؟
Bana yolu tarif edebilir misin?
هل تستطيع وصف الطريق لي؟
Mesafe uzun!
المسافة طويلة
Sola mı yoksa sağa mı dönüyorum?
هل انعطف شمالا او يمينا؟
Sağa git!
إاذهب يمين
Sola git!
إذهب شمالا
Lütfen beni bekle!
إنتظرني لو سمحت
Çikolata isterim!
أرغب في شوكولاتة
Sende iki bilet var mı?
هل عندك تذكرتين؟
Yardıma ihtiyacın var mı?
هل تحتاج مساعدة؟
Evet, lütfen!
نعم لو سمحت
Hayır!
لا
Polisin veya itfaiyenin numarası nedir?
ما رقم الشرطة أو الدفاع المدني؟
Gecikme için üzgünüm!
آسف على التأخير
Bir bilet lütfen!
تذكرة واحدة لو سمحت
Doğru bir şekilde söylüyor muyum?
هل أقولها بشكل صحيح؟
Vaktin var mı?
هل لديك وقت؟
Ne zaman buluşacağız?
متى سوف نلتقي؟
Seni alacağım!
سوف أقلك
Hoşça kal, selametle!
مع السلامة
Mercimek çorbası sever misin?
هل تحب شوربة العدس؟
Sigara içiyor musun?
هل تدخن؟
İngilizce konuşuyor musun?
هل تتحدث الإنجليزية؟
Sorun değil, önemli değil!
لا يهم
Bunu sevmiyorum!
لا أحب هذا
Endişelenme, üzülme, merak etme
لا تقلق
Affedersin, ne dedin?
عفوا ماذا قلت؟
Beni ara!
اتصل بي
Güzel fikir!
فكرة جيدة
İlgilenmiyorum, önemsemiyorum!
لا أهتم
Bunu biliyorum!
أعرف ذلك
Çok Almanca bilmiyorum (Ammice)!
بحكي شوي ألماني
Daha önce İngiltere’ye gittin mi?
هل ذهبت الى بريطانيا من قبل؟
(Bırak) düşüneyim!
خليني أفكر
Emin değilim!
مش متأكد
Bir sorun mu var?
في مشكلة؟
Ne hakkında?
عن ماذا؟
Bir fikrim yok!
ما عندي فكرة
Üzgünüm!
أنا آسف
Sıkılıyorum (sıkıldım)!
أشعر بالملل
Sessiz ol!
كن هادءا
İmdat! Yardım!
النجدة
Ateş!
نار
Dur!
توقف
Dikkat! Dikkat et!
إنتبه
Kaynak: elarabiyye.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)