Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem’in En Zor Gününde Okuduğu Dua

Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem’in En Zor Gününde Okuduğu Dua

Efendimiz İki Cihan güneşi Peygamber Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem’in “Hayatımın en zor günü” dediği Taif dönüşünde uğradığı bir üzüm bağında bir süre istirahat ettikten sonra şöyle dua etti.

اَللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَشْكُو ضَعْفَ قُوَّتِي، وَقِلَّةَ حِيلَتَي، وَهَوَانِي عَلَى النَّاسِ، يَا أَرْحَمَ الرّاحِمِينَ! أَنْتَ رَبُّ الْمُسْتَضْعَفِينَ أَنْتَ أَرْحَمُ بِي مِنْ أَنْ تَكِلَنِي إِلَى عَدُوٍّ بَعِدِين يَتَجَهَّمُنِي، أَوْ إِلَى صَادِقِين قَرِيبٍ مَلَّكْتَهُ أَمْرِي، إِنْ لَمْ تَكُنْ غَضْبَانًا عَلَيَّ فَلَا أُبَالِي، غَيرَ أَنَّ عَافِيَتَكَ أَوْسَعُ لِي، أَعُوذُ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ لَهُ الظُّلُمَاتُ وَصَلُحَ عَلَيْهِ أَمْرُ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ أَنْ يَنْزِلَ بِي غَضَبُكَ، أَوْ تُحِلَّ عَلَيَّ سَخَطُكَ، وَلَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِكَ" [ابن هشام 1/ 420]

Okunuşu: “Allâhümme ileyke eşkü za’fa kuvveti ve kıllete hilete ve hevâni ale’n-nas. Yâ Erhamerrahimin ente rabbül müstad’afin. Ente erhamü bi min en tekileni ilâ adüvvün baidin yetecehhemüni ev ilâ sadikin karibin melektehü emri. İn lem tekün gadbane aleyye fe lâ übâli. Gayra enne afiyeteke evseu li. Eûzü bi nuri vechikellezi eşrakat lehü zulümâtü ve saluha aleyhi emruddünya vel ahireti en yenzile bi gadabüke evyahille aleyye sehatüke. Ve leke’l-utba hatta terda. Ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ bike.” (Tecrid,ıl,759)

Anlamı: “İlahi! Kuvvetimin zaafa uğradığını, çaresiz kaldığımı, halk nazarında hor görüldüğümü, ancak Sana arz ederim. Sana şikâyet ederim.
Ey merhametlilerin en merhametlisi! Herkesin zayıf görüp de dalına bindiği çaresizlerin Rabbi sensin.
İlahi! Huysuz, yüzsüz bir düşman eline beni düşürmeyecek, hatta hayatımın dizginlerinin eline verdiğin akrabadan bile beni dosta bile beni bırakmayacak kadar bana merhametlisin.
Sen bana gazaplı değilsen, Senin verdiğin afiyetin benim için geniş olmasından başka hiçbir şeye aldırmam. Bana gazabının gelmesinden, hışmına uğramaktan, kendisiyle karanlıkların aydınlığı dünya ve ahiret işlerinin düzene girdiği yüzünün nuruna sığınıyorum.
İlahi! Sen razı olasıya dek affını diliyorum. Bütün kuvvete, her kudret Sendendir... ÂMİN!
Kaynak: 365 gün dua (Mehmet Dikmen - Bilal Eren)


İnşallah biz de zor günlerimiz de, her hangi bir işte başarısızlık ile karşılaştığımızda bu durumdan kurtulmak için bu duayı okuyalım.

Yorumlar

  1. Bu duayı cok arıyordum... Allah'a şükürler olsun. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)