Hakkına Razı Olanlarda Var!

Hakkına Razı Olanlarda Var...
Hadis-i Şerif meali...

Bismillahirrahmanirrahim
Rasulullah (sav) buyurdular ki: "Âdemoğlu için iki vadi dolusu mal olsaydı, mutlaka bir üçüncüyü isterdi. Âdemoğlunun iç boşluğunu ancak toprak doldurur. Allah tevbe edenleri affeder."
Ravi: Enes, Hadis No: 1668-Buhari 

Âdemoğlunu ancak toprak doyurur

Örnek ahlak (hakkına razı olanlarda var... Bu güzel örnek yazıyı herkes okusun!) 

Ebû Hüreyre radıyallahu anh, Peygamber aleyhisselâmın şöyle anlattıklarını bildirmiştir: 
Bir adam, başka birisinden bir mülk satın almıştı. Satın aldığı mülkde içi altın dolu bir küp buldu. Mülkü satan kimseye dedi kî: 
— Bu altınları benden al. Çünkü ben senden mülkü satın aldım, içindeki altını satın almadım. 
Satıcı ise şöyle cevap verdi: 
— Ben sana bu yeri içinde bulunanlarla beraber sattım. Sonra bu iki kişi aralarında hakem olması için, bir başka adama müracaat etiler. 
Hakem olan kişi kendilerine: 
— Çocuğunuz var mı? Diye sordu, Birisi: 
— Benim bir oğlum var, diye cevap verdi. Hakem de şöyle karar verdi:
— Oğlanla kızı evlendirin ve ikisi için bu altından harcayın. Artan kısmını da sadaka olarak dağıtın... (Buharı, Müslim)

 Günümüzde da bu iyi ahlak örnekli insanlardan vardır inşallah... Allah doğruluktan ayırmasın... Âmin…
(Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)