Neden Müslüman Oldum?

Neden Müslüman Oldum?  

Bundan üç, dört gün önce arkadaşımın elinde bir kitap gördüm. Merak ettim. Kitabın adı başlıktaki gibiydi. Bana bir bölüm okuttu, gözlerim doldu. Henüz arkadaşım bitirmeden kitabı aldım ve okumaya başladım. 2 günde de bitirmiştim. Çünkü müthiş bir akıcılığı vardı. Çünkü içinde iman aşkı ve İslam güneşi vardı.

İhtida, başka bir dine mensup birinin Müslüman olması yani iman etmesi demektir. Kitapta batıda yaşayan insanların İslam’la tanışma öykülerini içeriyor. Yazımın sonunda kitap ismi, yayını ve yazarını vereceğim. Ama ben o kitapta gördüklerimden bahsetmek istiyorum.

Asıl sorun İslam’ı bilmeyişleri!

Kitapta her hikâyenin ortak noktası, bir yerlerde kendilerindeki huzursuzluğu ve boşluğu, eksikliği hissetmeleri... İtiraf etmeliyim ki bu boşluğu doldurmak için direk dini düşünüyor ve derin araştırmalar yapıyor olmaları müthiş bir incelik.

Aslında sorun İslam’ın batıda medya ve diğer din adamları tarafından doğuya ait, zorba, katı, kadınları ezen bir din olarak gösterilmesi. İnsanlar böyle zannettikleri için batıdakilerin ilk merak ettikleri konu İslam’ın kadına bakışı oluyor. Çok eşlilik, tesettür, miras payı gibi konular onları düşündürüyor. Ama alttaki asıl nedenleri öğrenince kadına verilen asıl ve en büyük özgürlüğün İslam’a ait olduğunu anlıyorlar ve hayran kalıyorlar.

Kitabı okurken sürekli hamd ettim ve Allah’ın bizi neden yeryüzündeki halifeleri olarak addettiğini anladım. Çünkü bizim her adımımız, oturuşumuz kalkışımız, konuşmamız, tebessümümüz, giyinişimiz, otobüse binişimiz, istasyonda bekleyişimiz dahi birilerinin İslam’a ilgi duymasına vesile olabiliyor. Dini emirlere uygun yaşanmasa da Müslüman olan herkes -özellikle yurt dışında- muhakkak dini sorulara muhatap oluyor. Hal böyle olunca bize müthiş görevler düşüyor.

Anladım ki farklı dine mensup pek çok kişi öze bakarsak Müslüman. Doğuşta durum zaten böyleydi, ileride değişti ama kalplerinde hala Ahde Vefayı taşıyan çok kişi var. Çünkü onlara da Teslis kavramının üçlemesi, Hz.İsa’ya Tanrılığın atfedilmesi gibi durumlar saçma ve kabul edilemez geliyor. Ki zaten pek çoğu kelime-i şehadetin ilk bölümünü yüreklerince tasdik ediyorlar.Ama en çok ikinci bölümde sorun yaşıyorlar. Bu kısmı da Kuran-ı Kerimi okuyarak, rahmet ve merhamet abidesi Peygamberimizi Sallallahü Aleyhi Vesellem tanıyarak tamamlıyor ve iman ediyorlar.

Kitaptan çok anlatmak istemiyorum hepsini heyecanla sizde okuyun istiyorum. Ama kitabı okuduktan sonra herkes bu halifeliğin hakkını vermeli dedim kendimce. Onlar İngiltere’de Amerika’da vs. bu kadar zor şartlarda kardeşimiz olmaya çalışırken, elinden tutmak bize yaraşır. Biz İslam’ın yani Allah’ın temsilcileriyiz bu dünyada. Belki layık değiliz ama çalışmalıyız. Herkes elinden ne geliyorsa, çevresinde ne varsa… Benim oyum yok buyum yok demek anca şeytan vesvesesidir kardeşlerim. Zira madden en imkânsızımız Bilal-i Habeşi idi, bir köleydi. Ama o da tek sahip olduğu şeyi, canını ortaya koydu! Yine de kenara çekilmedi. Öyleyse bu şartlar altında susmak, oturmak, kendine Müslüman yaşamak bize yakışmaz. Çünkü Kuran böyle emretmiyor. Çünkü imtihan tek başına olmuyor. Bu dünyada imtihan için varız ve ondan kaçmak anlamsız.

Gelin hep beraber iki dk. neredeyiz, ne yapıyoruz, neyi nasıl kuruyoruz, imanımız nerelerde ve Allah için hakikaten sırf O’nun rızası için ne yapıyoruz, ne yapabiliriz ama yapmıyoruz, uzak ne görüyoruz bir yoklayalım ve sonra da tarafsız bakış öz eleştiri yapalım. İnanın çok fazla yapabilecek şey çıkacaktır. İlla büyük şeyler olması gerekmez, elimizden ne geliyorsa o bizim için büyüktür zaten.

Umuyorum bu yazımda bir şeylere vesile olur, belki bir imana tuz biber olur, belki… Kim bilir?

Selam, dua ve iman aşkı ile sağlıcakla kalın.

Neden Müslüman Oldum? – İhtida Öyküleri – DİB Yayınları


Aydoğan SARI – Yusuf KARABULUT

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)