Hanımlar İçin En Hayırlı Durum

Hanımlar İçin En Hayırlı Durum

Hz. Ali Radiyallahü Anh şöyle anlatır:
“Bir gün Hz. Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem bize, ‘Bir kadın için en hayırlı durum hangisidir?’ diye sordu.
O anda bir cevap veremedim. Fâtıma Radiyallahü Anha’nın yanına dönünce;
“Ey Muhammed’in Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem kızı! Hz. Rasulullah Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem bize bir mesele sordu, nasıl cevap vereceğimiz bilemedik!” dedim. Fâtıma Radiyallahü Anha,
“Ne sordu?” dedi. Ben,
“Bir kadın için en hayırlı durum hangisidir?” diye sordu, dedim.
Fâtıma Radiyallahü Anha,
“Bunun cevabını bilemediniz mi?” dedi. Ben de
“Hayır, bilemedik!” dedim. O zaman Fâtıma Radiyallahü Anha,
“Bir kadın için en hayırlı durum, (bir zaruret hali hariç) onun yabancı bir erkeği görmemesi; yabancı bir erkeğin de onu görmemesidir” dedi.
Akşam olunca Hz. Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem ile birlikte oturuyorduk. Ben, Peygamber Efendimiz’e Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem’e;
“Ey Allah’ın Resulü! Siz bize bir mesele sormuştunuz, biz de bilememiştik.
Bir kadın için en hayırlı durum, onun yabancı bir erkeği görmemesi; yabancı bir erkeğin de onu görmemesidir” dedim.
Rasulullah Efendimiz Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem,
“Bunu sana kim söyledi?” buyurdu. Ben de,
“Fâtıma Radiyallahü Anha” dedim. Peygamber Efendimiz Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem,
“Doğru söylemiş; şüphesiz Fâtıma Radiyallahü Anha benden parçadır” buyurdu.
Bir kadın için en hayırlı yer, evinin içidir. Namaz için bile olsa kadının dışarı çıkması daha hayırlı değildir. Tedavi, eğitim, hizmet ve zaruri ihtiyaç durumları hariç, kadın yuvasının dışında olmamalıdır. Kalbini ve edebini düşünen kimseler için bu çok önemlidir.
Bir kadın için en hayırlı yer evinin içidir.
Bir kadın için en kutsal vazife anneliktir
Bir kadın için en emniyetli yer yuvasıdır
Bir kadın için en güzel arkadaş ALLAH için yaşayan kocasıdır
Bir kadın için en hayırlı meşguliyet ibadettir
Bir kadın için en huzurlu an yavrularının sevincini seyretmektir
Bir kadın için en güzel süs edeptir.
Bir kadın için en hayırlı yer evinin içidir.
Bir kadın için en kutsal vazife anneliktir
Bir kadın için en emniyetli yer yuvasıdır
Bir kadın için en güzel arkadaş ALLAH için yaşayan kocasıdır
Bir kadın için en hayırlı meşguliyet ibadettir
Bir kadın için en huzurlu an yavrularının sevincini seyretmektir
Bir kadın için en güzel süs edeptir.
Bir kadın için en kutsal vazife anneliktir, en emniyetli yer yuvasıdır, en güzel arkadaş Allah için yaşayan kocasıdır, en hayırlı meşguliyet ibadettir, en huzurlu an yavrularının sevincini seyretmektir, en güzel süs edeptir.

(Bu yazıda alıntılar vardır)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)