Allah’ü Teâlâ Kapısına Geleni Boş Çevirir mi?

Allah’ü Teâlâ Kapısına Geleni Boş Çevirir mi?

Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal tıraşı için berbere gitti. Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbet başladılar. Değişik konular üzerinde konuştular.
Birden Allah’ü Teâlâ la ilgili konu açıldı...
Berber:
-"Bak adamım, ben senin söylediğin gibi Allah’ü Teâlâ in varlığına inanmıyorum."
Adam:
-"Peki, neden böyle düşünüyorsun?"
-Berber: "Bunu açıklamak çok kolay... Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah’ü Teâlâ olsaydı, bu kadar çok hasta insan olur muydu, terk edilmiş çocuklar olur muydu? Allah’ü Teâlâ olsaydı, kimse acı çekmezdi. Allah’ü Teâlâ olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum..."
Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir konuya girmek istemediği için cevap vermedi. Beraber işini bitirdikten sonra dışarı çıktı, dolaştı geri geldi.
Tam o anda caddede saçı sakalı birbirine karışmış bir adam göründü. Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Berber dükkânına uzun uzun bakıp, gitti.
Adam:
-"Biliyor musun? Bence berber diye bir şey yok.
-Berber: "Bu nasıl olabilir ki? Ben berberim ve buradayım!
Adam:
"Hayır, yok. Çünkü olsaydı, caddede yürüyen saçlı ve sakallı adamlar olmazdı."
- Berber: "Hımmm... Berber diye bir şey var ama onlar bana gelmiyorlarsa, ben ne yapabilirim ki?"
Adam:
-"Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah’ü Teâlâ insanlar ona gitmiyorsa, Allah’ü Teâlâ ne yapsın? İşte dünyada bu acı ve keder olmasının nedeni!"


Alınacak Ders: İnsanlar Allah’ü Teâlâ’nın yoluna değil, şeytanın yoluna, kendi heva ve heveslerinin yoluna gidiyorlar. Dünyadaki tüm savaşların ve çatışmaların gerçek sebebi budur. Sevgili kardeşlerim! Allah’ü Teâlâ kendi kapısına geleni boş çevirir mi hiç?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)