Ay, Ne Kadar Güzel Bir Adet!

Ay, Ne Kadar Güzel Bir Adet!

 

Zamanın birinde bir hanım bütün sene boyunca hazırlanır, Rebiülevvel ayı geldiğinde: “Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz’in doğduğu aydır!” diyerek bu ayda Mevlitler ve Kur’an-ı Kerim’ler okutur ve ziyafetler verirmiş.

Onun da Yahudi bir komşusu varmış.

Yahudi kadın merak ediyor, eşine soruyor…

“- Bu Hanım, her sene neden bu ay da böyle ikramlar veriyor?” diye.

Eşi daha bilgiliymiş, diyor ki:

“- Onların, inandıkları peygamberlerinin doğduğu aydır bu ay... Bu aya hürmeten teşekkür için; bu ay da Kur’an-ı Kerim’ler okutur, ziyafetler verir…” Deyince:

Yahudi hanımının çok hoşuna gitmiş… 

“- Ay ne kadar güzel!" diye geçirmiş içinden…

Yahudi Hanım, o gece rüyasında komşusunun ziyafetine gittiğini görür. Kapıdan girer, görür ki Kur’an-ı Kerim’ler okunuyor, yemekler  yeniliyor…

Çok hoşuna gidiyor. Hayran hayran bakarken; o anda kapı açılır.

İçeriye yüzü güneş gibi parlayan, arkasında da yüzü ay gibi parlayan bir takım insanlar girer…

Onlara bakar, bakar…

Sonra en arkadan gidenin koluna yapışır:

"- Siz kimsiniz?" diye sorar.

O zat da:

“- Önden  giren ahir zaman nebisi, Muhammed Mustafa Sallallahü Aleyhi Vesellem'dir! Bizler de onun sahabeleriyiz!”

“- Burada ne işiniz var?” diye sorunca:

“- Bu Hanım her sene Rasulullah'ın doğduğu aydır diye, hürmet ederek bu ayda Kur’an-ı Kerim okutup ziyafetler verdiği için Peygamber Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem'de her sene memnuniyetinden bu eve  bizi de alır ziyarete gelir!" deyince:

Hanım'ın çok hoşuna gider ve der ki:

"- Ben de böyle ziyafetler versem, bana da gelir misiniz?"

O zat:

"- Bunu Rasulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem''e sor!" diye söyler.

O Hanım, ön tarafa gider:

“- Ya Muhammed Sallallahü Aleyhi Vesellem!” Diye seslenir. Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem, yüzünü dönünce:

Yahudi Hanım sorar:

“- Ben de böyle ziyafetler versem; bana da gelir misiniz?"

Rasûlullah Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz:

"- Bir şartla…" der.

"- Nedir efendim?" deyince

"- Müslüman olman, şartıyla!" buyurur.

Ve, O bahtiyar Hanım orada “Kelime-i Şahadet” getirerek, Müslüman olur.

O heyecanla uyanıverir. Etrafı Nur içerisinde kalmıştır. Hiç önemsemediği ezanı Muhammediyeyi gözyaşları içerisinde dinler ve içinden şöyle söyler.

"- Beyim evden bir an önce gitse de ben de bir an önce ziyafet hazırlıklarına başlasam!" diye düşünür.

Eşi  tam kapıdan çıkacakken, yüzünü hanımına döner:

"- Hanım! Akşam vereceğin ziyafet için ne lâzımsa söyle de alayım!" der Hanımı, hayretle bakar:

"- Sende mi?" der...

“- Evet ben de… Senin dün gece gördüğün düşün aynısını gördüm. Müslüman oldum.”

Rasûlullah Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem bana dedi ki: 

"- Sen fakirsin, eşin zengin! Eşinin dediklerini yap! Ona yardımcı ol! Ben sizin eve de geleceğim!" dedi.

“- Haydi söyle! Ne lâzımsa alalım…”

 “- Ay ne kadar güzel bir adet!”  kelimesi önce Yahudi ailenin Müslüman olmalarına, sonra; Rasûlullah Sallallahü Aleyhi Vesellem'efendimizi rüyada görülmesine sonra da evlerinin Rasûlullah Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz ve eshabı tarafından ziyaret edilmesine vesile oluyor.

Ya Rabbi! Sen bizleri, efendimiz sallahü aleyhi ve selleme hayırlı ve lâyık ümmet eyle eyle!” Âmîn!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)