İmam-ı Gazali Kuddise Sirrûh Hz.'nin Ölümü ve Son Beyitleri

 İmam-ı Gazali Kuddise Sirrûh Hz.'nin Ölümü ve Son Beyitleri

Alamet ve Kerametler kategorisinde açılmış olan İmam-ı Gazali Kuddise Sirrûh Hz.'nin Ölümü Sırasında Yaşanan Gizemli Olay konusu,

İmam-ı Gazali Kuddise Sirrûh Hz.'nin Ölümü Sırasında Yaşanan Gizemli Olay

İmam-ı Gazali Kuddise Sirrûh 1111 (h.505) yılının Cemaziyelevvel ayının 14. Pazartesi günü büyük kısmını zikir ve tâat ve Kur’an-ı Kerim okumakla geçirdiği gecenin sabah namazı vaktinde abdest tazeleyip namazını kıldı sonra yanındakilerden kefen istedi.

Kefeni öpüp yüzüne sürdü başına koydu:

“—  Ey benim Rabbim Mâlikim! Emrin başım gözüm üzere olsun!” dedi. Odasına girdi. İçeride her zamankinden çok kaldı. Dışarı çıkmadı. Bunun üzerine oradakilerden üç kişi içeri girince İmam-ı Gazali hazretlerinin kefenini giyip yüzünü kıbleye dönüp ruhunu teslim ettiğini gördüler.

Başı ucunda şu beyitler yazılıydı:

Beni ölü gören ve ağlayan dostlarıma:

Şöyle söyle üzülen o din kardeşlerime;

“Sanmayınız ki sakın ben ölmüşüm gerçekten

Vallahi siz de kaçın buna ölüm demekten.”

.......

Ben bir serçeyim ve bu beden benim kafesim,

Ben uçtum o kafesten rehin kaldı bedenim.

.......

Bana rahmet okuyun rahmet olunasınız.

Biz gittik. Biliniz ki sırada siz varsınız.

Son sözüm olsun “Aleyküm selam” dostlar.

Allah selamet versin diyecek başka ne var?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)