Ben Sadece İpi Azıcık Gevşettim…


Ben Sadece İpi Azıcık Gevşettim…

Şeytan bir gün, inek sağmakta olan bir kadını takip eder. Bu esnada ineğin buzağısı az ilerideki bir kazığa bağlı durmaktadır.
Şeytan, buzağının ipini bir parça gevşetir. Buzağının karnı aç olduğu için annesinin sağılmasına daha fazla dayanamaz. Debelendikçe boynundaki ipi gevşetir ve sonunda ipten kurtularak, annesini emmek için ona doğru koşar. Bu esnada süt kovasına çarpar ve kovadaki bütün süt yere dökülür.
Sağdığı sütün ziyan olduğunu gören kadın, bu duruma çok sinirlenir ve eline geçirdiği odunu buzağının kafasına hızlıca vurur. Buzağı kan içinde yere yığılır.
Bunu gören inek bir tekmede kadını yere yuvarlar ve kadını öldürür. Gürültüleri duyan kadının kayınbabası, ineğin gelinini öldürdüğüne şahit olur.
Eline geçirdiği tüfekle ateş edip ineği öldürür. Silâh sesini duyan kadının kocası ahıra doğru koşar. Bakar ki, hanımı kanlar içinde yerde yatmakta ve babasının elinde de tüfek var; hemen silâhını çekip babasının üzerine mermileri boşaltarak babasını öldürür.
Olayın şahitlerinden biri; durumu ölen kadının kocasına anlatır. Gerçekleri öğrenen adam pişmanlıktan cinnet geçirip intihar eder ve oracıkta can verir.
Olayların duyulmasının ardından akrabalar toplanır ve hep bir ağızdan:
“- Allah belânı versin kör şeytan!” diye dövünmeye başlarlar. O sırada şeytan ortaya çıkarak:
“- Şeytan benim! Ben hiçbir şey yapmadım! Sadece ipi azıcık gevşettim…” der.
            Kıssadan Hisse: Gerçeklerden bir parça sapma büyük bir ihanettir. Çünkü küçük kaymalar birleşerek büyük sapmaları doğuruyor. Müslümanların hali ortada beş vakit namazlardan sapılıyor. Cuma namazı yeter zannediliyor. Ama asla yetmiyor. Cemaate gidemiyorum evde kılarım deniyor. Zamanla evde de kılınmıyor. Küçük yalanlar büyük yalanlara dönüşüyor. Giyim ve modada insanların hali ortada… Azıcık dar bir şey olmaz zannediliyor. Zamanla çıplaklığa dönüşüyor. Azıcık haramdan bir şey olmaz deniyor. Zamanla büyük haramlar olağan hale geliyor. Kısacası ip gevşemeye görsün… Facialar bir bir geliyor…
Başlangıçtaki küçük gevşeme ve azıcık sapmalar kimsenin aklına bile gelmiyor…
Kısacası güzel İslâmiyet’ten en küçük tavizler; çok tehlikeli ve güzel dinimize birer ihanettir. Sonunda dinsizlik kapıyı çalıverir…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)