Câna Can Kattın Efendim


Câna Can Kattın Efendim

1. Câna can kattın efendim lutf u ihsân eyledin
Mürde olmuş gönlümü lutfunla şâdân eyledin

2. Hayli demdir iştiyâkınla harâb olmuştu dil
Sâye saldın servi kaddinle hırâmân eyledin

3. Kûşe-i hicrânda ser-gerdân u bî-kes gönlümü
Âfitâb-ı hüsn-i tâbânınla rahşân eyledin

4. Ey mürüvvet menbaı tuttun elin üftâdenin
Hâtır-ı nâ-şâdımı lutfunla handân eyledin

5. Hasta-i nevmîd-i bî-dermâna kıldın iltifât
Ey tabîbim merhem-i vaslınla dermân eyledin

6. Ey güzeller serveri açdın nikâb-ı hüsnünü
Bu Hulûsî kemteri lutfunla şâyân eyledin

Gazelin Açıklaması:
1. Ey Efendim! Lutuf ve ihsanını bana bağışlayınca adeta canıma can kattın. Böylece gafletle kararmış olan gönlümü de nurlandırıp beni sevindirdin.
2. Nice zamandan beri benim gönlüm senin özleminle yanıp kavrulmaktaydı. Böyle perişan bir haldeyken servi gibi boyunla salınarak gelip gölgeni üzerime bahş edince beni rahatlattın.
3. Senden ayrı bir köşede başı dönmüş ve kimsesiz bir durumda iken o nurlu ve parlak güzelliğinin güneşiyle beni aydınlatırsın.
4. Ey cömertlik kaynağı efendim. Sana çok düşkün olan bu zavallı aşığının elinden tuttun¸ lutf ettin de benim gamlı¸ kederli gönlümü şen şakrak eyledin.
5. Ey efendim! Dermansız¸ ümitsiz bir hasta olan bu fakire bir iltifat eyledin. Ey benim tabibim! Beni ziyaretinle¸ bana vuslatınla benim çaresiz olan gönül derdime derman oldun.
6. Ey güzellerin baş tacı eylediği efendim! Güzelliğinin önündeki örtüyü kaldırıp bana bir nazar edince bu hakir Hulûsî’ye lutfuna yakışır değer verdin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)