Neden Çok Ağladı?


Neden Çok Ağladı?

Veysel Karani Hazretleri'nin bir ıbrığı vardı kırıldı. Veysel Karani Hazretleri çok ağladı. Sebebini sordular, buyurdu ki:

“- Bu ıbrıkla çok uzun seneden beri tuvalete girerdim. Ben mahrem yerimi bu ıbrığa gösteriyordum. O bana bende ona alışmıştım. Şimdi kırıldı. Yeni bir ıbrık almam lâzım mahrem yerimi bu yeni ıbrık görecek. Buna da utanıyorum!” dedi. Onlar:

“- Ya Üveys ıbrık cansızdır, niçin ondan utanıyorsun?” Dediler.

Buyurdu ki:

Ayet-i Kerimede: “Yerde gökte canlı-cansız ne varsa hepsi Allah'u Teâlâ'yı zikir eder” buyruluyor. (İsra Sûresi, Ayet 44)

“- Sizin cansız dediğiniz şeylerin hepsi canlıdır. Ben de onların hepsiyle konuşurum. O yüzden utanıyor ve ağlıyorum!” buyurdu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)