İnsanı Cehennemden Uzaklaştıracak Ve Cennete Yaklaştıracak Ameller

İnsanı Cehennemden Uzaklaştıracak Ve Cennete Yaklaştıracak Ameller

Abdullahi’l Yeşkurî der ki: Peygamberimiz Aleyhisselâmın vasıflarını öğrenerek Kûfe’den kalkıp geldim.

"Peygamber Aleyhisselâmı Mina’da aradım. Bana:

“O, Arafat’tadır!” Denildi.

Arafat’a kadar gittim. Arafat yolunda durdum. Kendisini görünce, sıfatlarıyla tanıdım. Önünde giden bir adam, bana:

“Rasûlullah’ın yolundan çekil!” Dedi.

Rasûlullah:

“Bırak adamı! Bakalım ne haceti var?” Buyurdu.
Sıkışa sıkışa yanına kadar sokuldum. Hayvanının yularını tuttum ve:
“Yâ Rasûlallah! Ben sana iki şey soracağım: Beni Cehennemden kurtaracak, Cennete koyacak şey nedir?” dedim.

Rasûlullah Aleyhisselam, semaya baktıktan sonra başını önüne eğdi.

Sonra da, bana yüzünü döndürüp:

“Eğer sen meseleyi büyütmez, uzatmaz, kısa kesersen, benim söyleyeceklerimi iyice aklında tut:

Allah’a, hiçbir şeyi eş ortak koşmaksızın ibadet et!
Farz olan beş vakit namazı kıl!
Farz olan zekâtı ver!
Beytullah’ı haccet!
Ramazan orucunu tut!
Halkın sana yapmasını istemediğin şeyi, sen de onlara yapma!
Çekil artık hayvanın yolundan!” Buyurdu. [1]
(Alıntı)
[1] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 6, s. 383-384.
M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 8/158-159.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)