Kul Âmin Deyince; Melekler De Âmin Der

Kul Âmin Deyince; Melekler De Âmin Der

 

Fatiha Sûresi’nin Sırrı

 

Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem buyurdular:

"Cebrâil Aleyhisselâm bana dedi ki: Allâhü Teâlâ sana selâm söylüyor ve buyuruyor ki:

“Kul benim huzurumda namaza durup; "Allâhu Ekber!" dediğinde onunla aramızda bulunan perdeyi kaldırırım!

Kul "ELHAMDÜ!" dediğinde Allahü Teâlâ, "Hamd kime mahsustur?" diye sorar.

O da "LİLLAHİ!" diye cevap verir.

Allâhü Teâlâ:

"Allah kimdir?" diye sorunca:

"RABBİLALEMİN!" der.

"Âlemlerin Rabb'i kimdir?" buyurunca:

"ERRAHMANİRRAHİM!" der.

"Rahman ve Rahim kimdir?" diye sorunca:

"MÂLİKİ YEVMİDDİN!"

Yani; Din gününün sahibi, der.

Bunun üzerine Allâhü Teâlâ;

"Ey kulum, din gününün sahibi benim!" der.

Kul, "İYYÂKE NA'BUDÜ VE İYYÂKE NESTAÎN! "; “Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz!" deyince Allâhü Teâlâ:

"Ey kulum, mademki yalnız bana kulluk edip yalnız benden yardım istiyorsun, o halde istediğini dile ki sana verilsin!" buyurur.

Kul "İHDİNÂ"; "Bize hidayet et!" deyince:

Allâhü Teâlâ: "Hangi hidayeti istiyorsun?" buyurur.

Kul "ESSIRÂTA'L-MÜSTAKÎM"; "Sırât-ı müstekîmi, doğru yolu!" deyince:

Allâhü Teâlâ, "Hangi yolu istiyorsun?" diye sorar. 

Kul "SIRÂTALLEZÎNS EN'AMTE ALEYHİM!" "Kendilerine in'âm ettiğin bahtiyarların yoluna!" deyince;

Allahü Teâlâ:

"Ey meleklerim, siz de şahit olun ki ben bu kulumu, kendilerine nimet verdiğim peygamberler, sıddîklar, şehitler ve salihlerle beraber kıldım!" buyurur.

Kul:

"ĞAYRİ'L MAĞDÛBİ ALEYHİM VELADDÂLLÎN!”; Ne o gazap olunanların, ne de sapkınların!" deyince:

Allâhü Teâlâ tekrar meleklere:

"Şahit olun ki ben bu kulumu nimet verdiğim kimselerden kıldım, gazaba uğramışlardan ve sapkınlardan eylemedim!" buyurur. 

Kul:

"Âmîn!" deyince:

Onunla beraber, bütün melekler de:

"Amenna saddaknâ!" Derler.

 

Kaynak: (Müslim, Kaynak: Müsâfirin 254; Nesâî, İftihah 25)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)