Çok Kullanılan Arapça Cümleler 4

Çok Kullanılan Arapça Cümleler 4

Merhaba!
سلام
Adınız nedir?
ما إسمك؟
Tanıştığımıza memnun oldum!
متشرف بمعرفتك
Nasılsınız?
كيف حالك؟
Ben iyiyim, teşekkür ederim!
أنا بخير، شكرا
Ya siz?  
وأنت؟
Türkçe / İngilizce biliyor musunuz?
هل تتحدث اللغة العربية؟
O Çince konuşuyor mu?
هل هي تتكلم الصينية؟
Birazcık!
قليلا
Kaç yaşındasınız?
كم هو سنك؟
Ben otuz üç yaşındayım!
أبلغ من العمر 33 سنة
Sizinle konuşmak güzeldi!
لقد سعدت بالتحدث إليك
Ne demek istiyorsunuz?
ماذا تعني؟
Anlamıyorum!
لا أفهم
Bilmiyorum!
لا أعرف
Üzgünüm!
أسف
Türkçe'de buna ne denir?
ماذا يعني هذا بالعربية؟
Bu kelime İngilizce ne demek?  
ماذا تعني هذه الكلمة بالإنجليزية؟
Nerelisiniz?
من أين أنت؟
Ben Amerika’dan geliyorum!
أنا من أمريكا
Ben Amerikalı’yım
أنا أمريكي
Nerede yaşıyorsunuz?
أين تعيش؟
Ben Amerika’da yaşıyorum
أعيش في أمريكا
Ne işle uğraşıyorsunuz?
ما هو عملك؟
Ben öğrenciyim!
أنا طالب
Size yardım edebilir miyim?
هل ممكن أن أساعدك؟
Bana yardımcı olabilir misiniz?
هل ممكن أن تساعدني؟
Havaalanı nerede?
أين هو المطار؟
Düz git!
إمش على طول
Sonra!
ثم
Sola dön!
عرج يسارا
Sağa dön!
عرج يمينا
Doğum gününüz kutlu olsun!
عيد ميلاد سعيد
Mutlu yıllar!
سنة سعيدة
Mutlu Noeller!
عيد ميلاد مجيد
İyi şanslar!
حظ سعيد
Tebrikler!
مبروك
Rezervasyonum var!
لقد حجزت غرفة
Boş odanız var mı?
هل لديك غرف شاغرة؟
Sigara içilmeyen bir oda istiyorum
أريد غرفة لغير المدخنين
Gecelik ücret nedir?
كم هي التكلفة للّيلة الواحدة؟
Garson!
نادل
Bu ne kadar?
كم ثمن هذا؟
Bu nedir?
ما هذا؟
Sen iyi misin?
هل أنت بخير؟
Bir doktora ihtiyacım var!
أحتاج طبيب
Yardım / İmdat!
النجدة
Ambulans çağırın
إتصل بالإسعاف
Polis çağırın
إتصل بالشرطة
Ben hastayım
أنا مريض
Ben İngilizce konuşuyorum
أتكلم الإنجليزية
Fransızca konuşuyorsun
تتكلم أنت الفرنسية
O Almanca konuşuyor
يتكلم الألمانية
O İtalyanca konuşuyor
تتكلم هي الإيطالية
Fransa'yı ziyaret ettim
أنا زرت فرنسا
Ben süt içeceğim
سأشرب الحليب
Sizi anlıyorum
أفهمك
Sizi anlamıyorum
لا أفهمك
Ben Fransızca bilmiyorum
لا أتكلم الفرنسية
Bu benim evim
هذا منزلي
Bu restoran uzakta
ذلك المطعم بعيد
Sorun yok
لا مشكلة
Ben
أنا
O
هي
O
هو
Onlar
هم
Biz
نحن
Benim
ي
Senin
ك
Onun
ه
Onun
ها
Bizim
نا
Onların
هم
Ve
و
Altında
تحت
Sonra
بعد
Önce, önünde
قبل
Dışında, dışarısında
خارج
İçinde
داخل
Ama
لكن
İle
مع
İtibaren
من
İçin
ل
İçinde
في
Ya
إلى...
Kim?
من؟
Ne?
ماذا؟
Neden?
لماذا؟
Nasıl?
كيف؟
Nerede? Nereye? Nereden? Neresi?
أين؟
Nadiren
نادرا
Asla
أبدا
Genellikle
عادة
Bazen
بعض الأحيان
Her zaman
دائما
Çok
كثير
Sen, siz
أنت

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)