İhtiyarın Şikâyeti

İhtiyarın Şikâyeti

 

İhtiyarın biri, bir doktora şikâyet etti.

“- Dimağım yorgun aklım yerinde değil!”. Dedi.

Doktor:

“- Akıl zayıflığı ihtiyarlıktandır!”. dedi.

İhtiyar:

“- Gözlerim de kararıyor!”. dedi.

Doktor:

“- İhtiyarlıktandır!”. dedi.

İhtiyar:

“- Sırtım dehşetli ağrıyor.' dedi.

Doktor:

“- Zavallı dostum ihtiyarlıktan!”. dedi.

İhtiyar adam:

“- Ne yersem yiyeyim bana dokunuyor, hazmedemiyorum!”. dedi.

Doktor:

“- Mide zayıflığı da ihtiyarlıktandır!”. dedi.

İhtiyar:

“- Nefes alırken sıkıntı çekiyorum, nefes darlığım var!”. dedi.

Doktor:

“- Nefes darlığı da ihtiyarlığın eseridir. ‘İhtiyarlayınca insanda iki yüz türlü dert başlar' dedi.

İhtiyar kızarak bağırdı:

“- Bre adam Allah Celle Celâlüh, ‘Her derdin bir dermanı var!’ dediği halde neden papağan gibi aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsun, sende ne akıl var ne de bilgi nereden gelip sana çattım!”- dedi

Doktor gülerek cevap verdi:

“- Ey yaşı altmış, işi bitmiş dostum bu kızgınlık, bu hiddet de ihtiyarlıktandır…” dedi.

 

(Mesnevî’den)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)