Ne Güzel, Gerçek Bir Hikâye!

Ne Güzel, Gerçek Bir Hikâye!

 

Gönenli Hocamız Rahmetullahi Aleyh anlatıyor…

“- Bir gün şurada namaz kıldırıyorum. Mihrabtayım… Namazdan evvel birisi geldi:”

“- Hocam, dedi. Ben Hacca gitmek istiyorum. Kâbe’ye gitmek istiyorum, Ravza’ya gitmek istiyorum ama hiç bir tutarım yok! Ne olur, elinizden gelirse, bir kolayını bulursanız, bana yol göstericilik yapın! Bana da bir yol açın, imkân açın, filan dedi gitti.”

“- Olur, dedim; inşallah, dedim. Allah Teâlâ bir kolayını verirse filan diyerek adamcağızın gönlünü aldım gitti.”

“- Sonra. Öğle namazını kıldık, tesbihimizi çektik, dualarımızı yaptık, kalktık…”

“- Baktım bir adam geldi, selam verdi:”

“- Aleyküm selam! Dedim.”

Adam:

“- Efendim, dedi. Ben şu taraftaki, deniz kenarındaki bahçelerin bekçisiyim. Hâkim emeklisi filan Bey gönderdi beni. Selam ve hürmetleriyle birlikte bir de ricası var sizden.”

“- Aleyna ve aleykümselâm, ricası nedir Hâkim Bey’in?

“- Efendim Hâkim Bey’in ricası şu:”

“- Ben hac borçlusuyum, ama hastayım gidemiyorum! Hoca Efendi bana bir Hac bedeli buluversin! Diyor.”

“- Bekçi böyle söyleyince: ‘Tamam! Ah çok şükür, buluruz!’ Dedim…”

“- Namazdan evvel gelip de Hacca gitme arzusuyla kıvranan adamcağızı aramaya başladı gözlerim, caminin içinde bakınıyorum, adamcağız burada mı, çıktı mı derken, baktım, adam ilerde bir yerde oturmuş bakınıp duruyor, gitmemiş daha:”

“- Gel gel! Dedim, işaret ettim.”

“- Adam gelince! Hadi dedim, hayırlı olsun, yolun açıldı. Sen çok istedin, Allah Teâlâ da imkânını verdi. Filan Hâkim Bey’in yerine bedel olarak gideceksin. Bütün masraflarını Hâkim Bey karşılayacak.”

“- Sonra camiden çıktık, Hâkim Bey’e telefon ettim:”

“- ‘Size bir bedel gönderiyorum, güvenebilirsiniz.’ dedim.”

Hâkim Bey de:

“- Hemen gelsin Hocam! Dedi, adamı gönderdik.”

“- Gitti kucak dolusu parayla döndü adam.”

“- Allah’ü Teâlâ verince veriyor işte. Veriyor, verdiriyor. Adam gitti tabi.

Sonra, adamı Medine- i Tahire’de gördüm:”

“- Hocam, dedi, çorba benden!”

“- Yok, dedim, yok yok! Yalnız sevindim ki işin böyle böyle kolay oldu diye…”

“- Bunu şundan söylüyorum ki, Hoca birisini Hacca göndermiş, çorbasını içmiş, menfaatlenmiş demeyelim diye.”

“- Çünkü âcizane insanlar bazı kimseleri hazırcı görülür amma, hazırlayanı gör, hazırlatanı gör, vereni gör, verdireni gör! O öyle kudret sahibi Allah Teâlâ ki, herkesin haline göre ihsan ediverir…”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)