Birinci Halife, Hz. Ebubekir Radiyallahü Anh’dan İdarecilere On Nasihat

 Birinci Halife, Hz. Ebubekir Radiyallahü Anh’dan İdarecilere On Nasihat

 

Hz. Ebubekir Radiyallahü Anh, 572- 634 yılları arasında yaşamış, 632- 634 yılları arasında İslam Devlet Başkanlığını (Halifeliğini) yapmıştır. İlk dört büyük halifenin (Hülefa- i Raşidin'in) birincisidir.

 

01- Ey insanlar, en iyiniz olmadığım halde yönetiminizi üstlenmiş bulunuyorum. İyi yönetirsem bana yardımcı olunuz; kötü yönetirsem beni uyarınız ve düzeltiniz.

02- Ben Allah’ü Teâlâ ve Rasûlü Sallallahü Aleyhi Vesellem’e itaat ettiğim sürece bana itaat ediniz; onlara isyan edersem bana itaat etmeyiniz.

03- Benim nezdimde sizin en kuvvetliniz, hakkını alıncaya kadar zayıf olan kimsedir. En zayıfınız da ondan başkasının hakkı alınıncaya kadar güçlü kimsedir.

04- Devlet başkanı halkın önderidir, o ne yaparsa halk da onu yapar.

05- Her şeyde tehdit savurma; aksi takdirde heybetin gönüllerden silinir!

06- Ceza vermeye yeltenme, onun en azı bile acıtıcıdır; bu işte görevliysen hafifi ile yetin.

07- Affetme ve ceza vermede sözün ciddiyetten uzak olmasın; aksi takdirde ne güveninden emin olan, ne de tehdidinden korkan olur!

08- İman sadece camilerde, mal cimrilerde, silah korkaklarda, yetki zayıflarda olursa işler bozulur.

09- İnsanlar (Müslümanlar) yöneticilerine beddua etmesinler!

10- Mazlumun bedduasından sakının!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)