Sakın Ha Kimseye Zulmetme!

 Sakın Ha Kimseye Zulmetme!

 

Halife Harun Reşid’in oğlu Me’mun çocukken hocası sebepsiz yere ona vurmuştu.

 

Me’mun:

“- Neden bana vurdun?” diye sordu. Hocası:

“- Sus!” dedi.

Me’mun tekrar sordu.

“- Bana neden vurdun?”

Hocası yine:

“- Sus!” dedi.

20 yıl sonra Me’mun Halife olunca, ilk iş olarak hocasını çağırttı ve:

“- Bana niye sebepsiz yere vurmuştun?” diye sordu.

Hocası tebessüm ederek:

“- Onu hala unutmadın mı?” dedi.

Halife Me’mun:

“- Vallahi asla unutmadım!” dedi.

Hocası tarihe ibret olarak not düşülecek şu sözleri söyledi:

“- Zulme uğrayanın asla unutmayacağını öğrenesin ve kimseye zulmetmeyesin diye yaptım.”

(Sakın ha kimseye zulmetme, çünkü zulüm yıllar geçse de kalpte sönmeyen ateştir…)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)