İlmi Gizleme…

 İlmi Gizleme…

 

Haccac, Hasan Basrî Rahmetullahi Aleyh hazretlerine haber gönderdi. (0nu yanına davet etti.) Ve sordu:

“- Senden bana ulaşan haberler nedir?“

Hasan Basrî Rahmetullahi Aleyh “Benden sana ulaşanların hepsini ben söylemiş değilim; ama benim dediklerimin hepsi de sana ulaşmış değil!“

Haccac:

“- Nifak önceleri gizliydi, uzaktı; şimdi de kılıcını kuşanarak açığa çıktı, diyen sen değil misin?”

Hasan Basrî Rahmetullahi Aleyh:

“- Evet! Ben dedim!” buyurdular.

Haccac:

“- Seni bunu söylemeye iten nedir? Hâlbuki biz böyle şeylerden ikrah ediyor ve istemiyoruz! (Bilmiyor musun? Böyle bir şeyi neden söyledin)?”

Hasan Basrî:

“- Çünkü:

 “- Allah, kendilerine kitâb verilen okur-yazarların (ilim ehlinden) şöyle mîsâkını aldı:

“Celâlim hakkı için, onu insanlara anlatacaksınız ve onu gizlemeyeceksiniz” (işte doğruyu söylemeye beni sevk eden, Allâhü Teâlâ hazretlerinin, kendilerine kitap (ilim) verilenlerden, onu açıklamaları (ve bildiklerini) gizlememeleri hakkında almış olduğu misak ve sözdür)” buyurdular.

 

Kaynak: Tefsir-i Kebir: c. 9. 131

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)