İhracat Nasıl Artar? Döviz, Faiz ve Enflasyon Nasıl Düşer?

İhracat Nasıl Artar? Döviz, Faiz ve Enflasyon Nasıl Düşer?

          Öncelikle Eğitim sistemimiz gözden geçirilmeli; doğru, dürüst ve çalışkan; vatanına ve milletine asla ihanet etmeyen kul hakkı yemeyen insanlar yetiştirmeliyiz.

Kaliteli insan yetiştirmeden; verimli ve kaliteli üretim yapmadan, ihracat artmaz! Döviz, faiz ve enflasyon düşmez, ülke kalkınmaz!

Ben aldığım yerli ürünlerden bazılarını evde kendim tamir ediyorum.

Bir örnek vereyim:

Geçen bir “Gece Lambası” aldım. Dışının mika koruması düştü. Kendim silikonla yapıştırarak tamir ettim. Bunun gibi daha onlarca örnek verebilirim.

Çöpler bir kullanımda atılan şemsiyeler ve diğer kalitesiz ürünlerle dolu… Bir şemsiye bir hafta dayanmıyor. Yazıktır, bir haftalığına şemsiye üretilmez.

            Bazı firmalar, ürettiği çürük malları kalite kontrolü yapmadan nasıl piyasaya veriyor? O’nun ucuzu batsın! Hatta birinci kalite kontrolünde gözden kaçmıştır diye; ikinci kalite kontrolü yapmalıdır.

Kardeşim adam gibi mal üret! Aldığın para sana annemin ak sütü gibi helâl olsun!

Çürük mal karşılığında; benden aldığın parayı nasıl yiyeceksin! O para sana kuruşu kuruşuna haramdır.

O çürük malı nasıl ihraç edeceksin? O malı kimse almaz. Bırak batı ülkelerini; en fakir Afrika ülkeleri bile almaz. Alsa da iade ederler.

Kaliteli mal kendi reklâmını kendi yapar. Bütün dünya halkı tarafından kapışılır.

Özel sektöre süre verilsin. Dünya çapında kaliteli mal üretmeyenlere ağır ceza verilsin!  O süre sonunda kalitesiz üretim yapan fabrikalar kapatılsın!

Kalitesiz mal israftır, kaliteli mal üreten firmalara en büyük engeldir.

Kaliteli mallar yarışması düzenlensin! Kaliteli mallara madalyalar verilsin! Devlet o firmaları desteklesin!

Öyle kaliteli mallar üretelim ki; Türk Malı dünyada madalyalar alsın!

Bak o zaman ihracat nasıl artıyor, döviz ve faiz nasıl düşüyor, işsizlik ve enflasyon nasıl kendiliğinden aşağı iniyor! İsraf nasıl önleniyor?

Dünyanın en huzurlu ve mutlu insanlarının yaşadığı en müreffeh ülkesi olabilmek için:

  Kaliteli, dürüst, bilgili ve şuurlu insanlar yetiştirelim! İyi insanlar yetiştirememek, cehaleti yenememek; eğitim israfıdır.

  Çok çalışalım! Tembellik insan gücü israfıdır.

  Kaliteli ürünler üretelim. Kalitesiz ürün mal ve kaynak israfıdır.

  Zaman, para, mal ve kaynaklarımızı verimli kullanalım. Kaynakları yerli

yerinde kullanmamak, çarçur etmek, tüketim israfıdır!

  Toplumun bütün katmanları, "Eğlence ve sefahat"ten uzak dursun!

Herkese mutlu yıllar dilerim! Hoşça kalın, dostça kalın, Allah’ü Teâlâ’ya emanet olun! Efendim!

Yaşar AKKAŞ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)