Dünyada Sevdirilen Üç Şey…

 Dünyada Sevdirilen Üç Şey…

 

Peygamberimiz Sallallahu Aleyhi Vesellem Buyurdular ki: Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi

1- Güzel koku,

2- Helâl kadın,

3- Gözüm nuru namaz. (Nesâî, İşretu’n- Nisâ 1, 7, 61)

 

Hz. Ebu Bekir Radıyalluhu Anh: Bana da dünyadan üç şey sevdirildi ya RasulAllah’ü Teâlâ Sallallahu Aleyhi Vesellem

1- Senin yüzüne bakmak,

2- Kızımın Resulallah’ın zevcesi olması,

3- Senin yolunda mal harcetmek.

 

Hz. Ömer Radıyalluhu Anh: Dünyadan bana da üç şey sevdirildi:

1- İyilikle emretmek,

2- Kötülükten nehyetmek,

3- Eski kaftan giymek.

 

Hz. Osman Radıyalluhu Anh: Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:

1- Aç doyurmak,

2- Kur’an okumak,

3- Çıplak giydirmek.

 

Hz. Ali Radıyalluhu Anh: Ben de dünyadan üç şeyi sevdim:

1- Misafire hizmet etmek,

2- Yaz gününde oruç tutmak,

3- Düşmana kılıç vurmak.

 

İbn Abbas Radıyalluhu Anh: Bana da dünyadan üç şey sevdirildi:

1- Mahlûkattan uzlet,

2- Allah’ü Teâlâ ile ünsiyet,

3- Allah’ü Teâlâ’ya tevbekar olmak.

 

Hz. Hasan Radıyalluhu Anh: Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:

1- Geceleri namaz kılmak,

2- Sözün doğrusunu söylemek,

3- Hastaları ziyaret etmek.

 

Hz. Hüseyin Radıyalluhu Anh: Ben de dünyadan üç şeyi sevdim:

1- Allah’ü Teâlâ’ya muhabbet,

2- Allah’ü Teâlâ için fukaraya şefkat,

3- Allah’ü Teâlâ yolunda şehadet.

 

Hz. Hamza Radıyalluhu Anh: Dünyadan bana da üç şey sevdirildi:

1- Ahd’e vefa,

2- Emaneti eda,

3- Cemaate devam.

 

Hz. Aişe Radıyalluhu Anha: Dünyadan üç şeyi sevdim:

1- Ana babaya ikram,

2- Helâl kazanç,

3- Haramdan sakınmak.

 

Hz. Fatıma Radıyalluhu Anha: Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:

1- Yetimlere şefkat,

2- Komşuya ihsan,

3- Fakir ve zayıflara merhamet.

 

Mikail Aleyhisselam: Ben de dünyadikilerden üç şeyi sevdim:

1- Ağlayan göz,

2- Zikreden lisan,

3- Titreyen kalp.

 

İsrafil Aleyhisselam: Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:

1- İlmiyle amil âlim,

2- Sabırlı zahid,

3- Âcize yardım.

 

Azrail Aleyhisselam: Dünyadan bende üç şeyi sevdim:

1- Allah’ü Teâlâ’ya tevvekül,

2- Allah’ü Teâlâ’nın kaderine rıza,

3- Allah’ü Teâlâ’nın emrine itaat.

 

Cebrail Aleyhisselam: Ben de dünyadikilerden üç şeyi sevdim:

1- Dalâletle olanları hidayet etmeyi,

2- Allah’ü Teâlâ’ya itaatkâr olan gariplerle ünsiyet etmeyi,

3- Darlık içinde olan ailelere yardım etmeyi.

 

Cenab-ı Rabbu’l Âlemin buyurdular ki: Ben de dünyadan üç şeyi sevdim:

1- Sıkıntıları kaldırmak,

2- Günahları mağfiret etmek,

3- Ayıpları örtmek.

Kaynak: Musahabe, Mahmud Sami Ramazanoğlu Kuddise Sirrûh

 

Musahabe: Konuşma, görüşme, söyleşi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)