Allah’ü Teâlâ ile Özel Bir Sözleşme

 Allah’ü Teâlâ ile Özel Bir Sözleşme

 

Velîlerden Hayr en-Nessâc Der ki:

Allah’ü Teâlâ ile özel bir sözleşme yaptım ve taze hurma yememeye söz verdim. Bir ara nefsim bana gâlip geldi, dayanamadım ve bir miktar taze hurma aldım.

Bir tane yemiştim ki, o sırada bana bakan bir adam:

“- Ey hayr sen niçin benden kaçtın?” Diyerek beni yakaladı.

“- Adamın hayr isminde bir kölesi varmış, kendisinden kaçmış. Adam onu arıyormuş, beni ona benzetti. O sırada bana da ona benzeme hâli verildi. Adam beni alıp evine götürdü, aylarca yanında kaldım, dokuma işinde çalıştım. Sonra Allah’ü Teâlâ’ya tevbe ettim. Bendeki o benzeme hâli alındı. Benim köle olmadığım anlaşıldı, beni serbest bıraktılar.”

“- Bu adam beni hayr diye çağırdığı için ben de bir Müslüman’ın bana verdiği bu ismi değiştirmedim, adım hayr en-nessâc (dokumacı hayr) olarak kaldı.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)