Ben Sizin Hizmetçinizim, Ben Hepinizden Aşağıyım!

Ben Sizin Hizmetçinizim, Ben Hepinizden Aşağıyım!

Ahmed Rufai Hazretleri, bir gün talebelerine:

“- İçinizde kim bende bir ayıp görüyorsa bildirsin!”, dedi.

Müritlerinden biri:

“- Efendim, sizde büyük bir ayıp var!”, diye cevap verdi.

Ayıbını talebesine soracak kadar kendini aşmış bu mütevazı insan hiç kızmadı, talebesi böyle söylüyor diye üzülmedi, belki sadece ayıbından kurtulabilmek ümidiyle sordu:

“- Söyle dedi, kardeşim, o ayıbım nedir?”

Talebe gözleri dolu dolu:

“- Bizim gibilerin size talebe olması!”, dedi.

Bu söz gönüllere çok tesir etmiş, sohbette bulunan herkes ağlamaya başlamıştı. Ahmed Rufai Hazretleri de ağlıyordu. Bir ara sadece;

“- Ben sizin hizmetçinizim, ben hepinizden aşağıyım!” diyebildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)