Kim İnsanları Sıkıntıdan Kurtarırsa…


Kim İnsanları Sıkıntıdan Kurtarırsa…


"- 'Ya Ali Radiyallahü Anh' Hasan, Hüseyin aç, evde yiyecek yok...  Gidip yiyecek bir şeyler alsana!" der.
Hz. Ali Radiyallahü Anh'ın sadece altı dirhemi vardır.
Yiyecek almak için evden çıkar ve giderken yolda kavga eden iki insan görür.
Hz Ali Radiyallahü Anh:
"Niçin kavga ediyorsunuz?
Şu âlemde Allah'ü Teâlâ’yı düşüneceğiniz yerde niçin birbirinizle mücadele ediyorsunuz?" diye sorar.
Kavga edenlerden biri, diğerinden altı dirhem alacağı olduğunu, vermediğini, söyler.
Hz Ali Radiyallahü Anh cebindeki altı dirhemi çıkarır ve alacaklıya verir.
Evine geldiğinde eli boştur, 'Cennet kadınlarının seyyidesi',
"- Ya Ali, hiç mi bir şey almadın?" diye sorunca,
"- Ama ara düzelttim ya Fatma!" der.
Hz Fatma Radiyallahü Anha'nın yüzünde nurlu bir gülümseme belirir.
Memnundur kocasının bu güzel hareketinden.
Daha sonra Hasan'la Hüseyin Radiyallahü Anhüma ağlamaya başlarlar, 'Açız!' diye.
Hz Ali Radiyallahü Anh, bu acı manzaraya dayanamaz ve evden çıkar.
Yolda bir adama rastlar.
Elinde besili bir deve:
"- Ya Ali Radiyallahü Anh bu deveyi sana satmak isterim, ucuza satacağım!"
"- Param yok!" der Hz Ali Radiyallahü Anh.
"- Olsun!" der adam.
"- Bu deveyi sana vermeyi çok istiyorum. 150 dirhem bu deve. Al sonra ödersin!"
Alır Hz Ali Radiyallahü Anh o deveyi alır.
Yolda giderken başka bir adama rastlar.
O adam:
"- Ya Ali Radiyallahü Anh" der, "Ne güzel bir deve bu. Ben deveyi 300'e alayım, ne olursun reddetme beni!"
Hz Ali Radiyallahü Anh:
"- Ama ben bunu 150'ye aldım!" der.
"- Olsun, ben çok beğendim bunu!"
Ve deveyi satar.
Hz Ali Radiyallahü Anh mutlu bir şekilde gider yiyecekleri alır eve döner.
Sonra Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem'in huzuruna çıkar.
Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem güler:
"Gel ya Ali!" der, "Şu deve hikâyesini anlat!".
Hz Ali Radiyallahü Anh, anlatınca da der ki:
"- Sen ki ara düzelttin! Allah Cebrail Aleyhisselâm ile sana deveyi sattı. İsrafil Aleyhisselâm ile de satın aldı. Her kim ki ara yapar, birleştirir, düzeltir; insanları sıkıntıdan kurtarırsa o bendendir ya Ali!"

İki cihan güneşi Sevgili Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem Buyuruyor ki: 
“Kim Müslüman’ı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu sebeple Allah da onu Kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır!”
(Buhârî, “Mezâlim”, 3; Müslim, “Birr”,58)
                                                                                                            
“Paylaş, herkesin okumasına vesile ol!”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)