Eğer Namaz Kötülükten Alıkoymuyorsa
Eğer Namaz
Kötülükten Alıkoymuyorsa
Tedavisi olmayan dert ve
hastalık yoktur. Bilinmiyordur o ayrı bir şey. Her hastalığın çaresi olduğunu,
kâinatı yoktan var eden Allahü Teâlâ tarafından, âlemlere rahmet olarak
gönderilen Peygamber efendimiz haber veriyor.
Buyuruyor ki:
“Allahü
teâlâ, devasını, çaresini vermediği hastalık, dert yaratmadı. Bilen bildi,
bilmeyen bilmedi. Yalnız ölüme çare yoktur.” [Taberani]
“Her
derdin devası vardır. İlacı kullanıldığında Allahü Teâlâ şifasını verir.” [Buhari, Müslim]
“Ey
Allah'ın kulları, tedavi olun. Allahü teâlâ, ilacını, devasını vermediği hiçbir
hastalık yaratmadı. İhtiyarlık bundan müstesnadır.” [Ebu Ya'la, İbni Hibban]
İçki, zina, hırsızlık,
eşcinsellik gibi her türlü günahın tek ilacı vardır. Bu ilaç Kur'an-ı Kerim’de açıkça
bildiriliyor. Bu ilacı kullanan her Müslüman, alışkanlık haline gelen,
bağımlısı olduğu büyük günahlardan mutlaka kurtulur.
Kur'an-ı Kerim’de mealen
buyuruluyor ki:
“Namaz,
münker ve fahşadan [edepsizlikten, akla ve dine uymayan esrar, içki, zina,
livata, eşcinsellik gibi her türlü kötülükten, her türlü günahtan] alıkoyar.” [Ankebut 45]
Bir genç, namaz kılar ve
her türlü kötülüğü de yapardı. Bu gencin durumu Resulullaha bildirilince, “Bir
gün namaz, onu diğer günahları işlemekten alıkoyar” buyurdu. Aradan çok
zaman geçmedi. O genç günahlarına tevbe etti, iyi hâl sahibi oldu. Beş vakit
namazı mutlaka kılmalı.
Bir hadis-i şerif meali de
şöyledir:
“Her
hastalığın, her derdin şifası vardır, kalbin şifası ise, zikirdir, Allahü
teâlâyı anmaktır.”
[Deylemi]
Zikrin yani Allahü teâlâyı
anmanın başında, namaz gelir.
Bir âyet-i kerime meali:
“Namaz,
her türlü kötülükten, alıkoyar. Çünkü zikrullah [namaz kılmak] elbette en
büyüktür. [En büyük ibadettir]” [Ankebut 45]
“Zikrullah, namazdır. Namaz
diğer ibadetlerden daha büyüktür.” [Beydavi tefsiri]
“Onlar
ayakta, otururken, yanları üzerine yatarken Allah'ı zikrederler.” [Al-i İmran 191]
“Namazı,
gücü yeten ayakta kılar, ayakta kılmaktan aciz olan oturarak kılar, bundan da
aciz olan, yatarak ima ile kılar demektir.” [Bahr-ür-raık]
Eğer namaz, kötülükten
alıkoymuyorsa, doğru kılınmıyor demektir.
Bir hadis-i şerif meali:
“Bir
kişinin namazı, onu kötülüklerden alıkoyamıyorsa, [namazın şartlarına riayet
etmeyip doğru kılmadığı için] Allah'tan uzaklığı artar.” [Taberani]
Böyle bozuk namaz
kılacağına, hiç kılma dememeli, böyle kılacağına, doğru kıl demelidir.
Bu inceliği iyi
anlamalıdır. Şartlarına tam riayet edemeyen de, namaza devam etmelidir. Namazı
doğru kılabilmek için önce itikadın düzgün olması şarttır. Daha sonra diğer
şartlar gelir.
Bu şartlara riayet eden,
mutlaka her türlü kötülüğü bırakır.
Yorumlar
Yorum Gönder