Yatarken Uyku Duası

Yatarken Uyku Duası

Nebiyy-i Ekrem Efendimiz yatağına girince sağına yatar, sağ elinin içini sağ yanağına getirir, böylece Allah'a teslim olma duasını okurdu Bu dua şöyleydi:

اَللّهُمَّ اَسْلَمْتُ نَفْسِى اِلَيْكَ وَفَوَّضْتُ اَمْرِى اِلَيْكَ وَوَجَّهْتُ وَجْهِى اِلَيْكَ
وَاَلْجَأْتُ ظَهْرِى اِلَيْكَ رَغْبَةً وَرَهْبَةً اِلَيْكَ لاَ مَلْجَأَ وَلاَ مَنْجَا مِنْكَ اِلاَّ اِلَيْكَ
آمَنْتُ بِكِتَابِكَ الَّذِى اَنْزَلْتَ وَنَبِيِّكَ الَّذِى اَرْسَلْتَ
Okunuşu: Allahümme eslemtü nefsî ileyke Ve veccehtü vechî ileyke Ve fevvadtü emrî ileyke Ve elce'tü zahrî ileyke, rağbeten ve rehbeten ileyke Lâ melce'e, velâ mencee minke illâ ileyke Âmentü bi-kitabikellezî enzelte, ve binebiyyikellezî erselte!
Anlamı: “Allâhım! Kendimi Sana teslim ettim, işimi Sana havâle ettim, yüzümü Sana çevirdim. (Rızânı) isteyerek ve (azâbından) korkarak sırtımı Sana dayadım, Sana sığındım. Sana karşı yine Sen’den başka sığınak yoktur. İndirdiğin kitaba ve gönderdiğin Peygamber’e inandım.”

Fazileti: Bir sahâbîsine de şöyle demişti: “Eğer bu duâyı yapıp yattığın gece ölürsen, îmân üzere ölürsün. Bunlar yatmadan önceki son sözlerin olsun.”

Kaynak: (Buhârî, Deavât, 7)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)