Sık sık ve çok gülmek

Sık sık ve çok gülmek.

Sık sık ve çok gülmek.
Zeki insanların saygısını kazanmak,
Ve de çocukların sevgisini,
Dürüst eleştirmenlerin takdirini kazanmak,
Sahte dostların ihanetine dayanmak,
Güzelliği takdir etmek,
Başkalarındaki en iyiyi bulmak,
Dünyayı bir parça daha iyi terk etmek,
İster sağlıklı bir çocukla ya da bir parça bahçeyle,
İsterse bir sosyal koşulu iyileştirerek;
Siz yaşadığınız için,
Tek bir canlının bile daha kolay nefes aldığını bilmek
İşte budur başarmak…
Eğer yeniden başlayabilseydim hayata
İkincisinde daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz.
Sırt üstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar,
Çok az şeyi ciddiyetle yapardım.
Elbette mutlu anlarım oldu ama
Yeniden başlayabilseydim eğer
Yalnız mutlu anlarım oldurdu.
Farkında mısınız bilmem: yaşam budur zaten:
Anlar sadece anlar.
Sizde anı yaşayın…
Eğer yeniden başlayabilseydim.
İlkbaharda ayakkabılarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar
Yürürdüm çıplak ayaklarla.

Bilinmeyen yollar keşfeder
Güneşin tadına varır, çocuklarla oynardım.
Bir şansım daha olsaydı eğer.
Ama işte 85’ imdeyim
Ve biliyorum…
Ölüyorum.
(Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)