Saliha Hanımın Sarhoş Kocası

Saliha Hanımın Sarhoş Kocası

Saliha bir hanımın sarhoş bir kocası vardı. Her akşam işten gelir gelmez içki sofrasını kurdurur iyice sarhoş olmadan yatmazdı. Hanımı ise dindar namazında abdestinde bir hanımdı. Asla ve asla eşine hizmette kusur etmiyor her namazının ardından eşinin bu illetten kurulması için dua ediyordu.
Adam bir akşam eve geç geldi.
Dış kapıdan girer girmez hanımının Kur’an-ı Kerim okuduğunu duydu. Çok etkilendi. Hanımı tüm ibadetlerini kusursuz yapıyor kendisi ise hiç ibadet yapmadığı gibi birçok günah işliyordu.
Eşini her akşam kapıda Hoş geldin Bey diyerek kapıda karşılayan hanımı bu akşam Kur’an-ı Kerim okuduğu için duymamış kapıda karşılayamamıştı. Ama adam hiç kızmadı.
Odaya girer girmez hanımı “Sadakallahül Azim” diyerek fırladı.
“Sakın üzülme efendi. Sofranı hemen şimdi hazırlarım!”
Adam;
“Hayır, bu akşam sana sofra hazırlatmayacağım. Kendim hazırlayacağım.
Hanımı “Beyim kapıda karşılamadığım için çok kızdı galiba!” diyerek endişelendi.
Hemen mutfağa koşarak;
“O nasıl söz bey ben şimdi hazırlarım. Sen koltuğa uzan istirahat et!” dedi.
Adam
“Hayır, hanım bundan sonra sana asla içki sofrası hazırlatmam. Kur’an-ı Kerim’i tutan o nurlu ellerine, Kur’an-ı Kerim’i okuyan o nurlu gözlerine kıyamam!”
“Bey bu akşam geldiğini duymadım. Ben içkiye değil sana hizmet ediyorum. Ne olur beni hizmetinden yoksun bırakma!”
“Hayır, hanım sana şimdiye kadar yaptığım zulümler artık son osun! Artık kendi içki soframı kendim hazırlayacağım!”
Hanımının gözyaşlarını gören adam insafa gelerek;
“Hanım madem çok üzülüyorsun! Sana bir teklifim var. Sen de kurtul! Ben de kurtulayım. Artık içki sofrasını sen de hazırlama, ben de hazırlamayayım. Çünkü şu andan itibaren içkiyi bıraktım ve tevbe ettim. Allah’ım sana söz veriyorum. Artık ağzıma damla rakı şarap ve diğer içkilerden koymayacağım. Evimizdeki içki şişelerini kırıp çöpe dökeceğim. Tövbeler olsun! Tövbeler olsun!” diyerek rakı şişelerini kırıp çöpe doldurmuş.
Gördüklerine ve duyduklarına inanamayan hanımı da hemen şükür secdesine kapanmış.
“Yarabbi sana hamd-ü senalar olsun! Dualarım kabul oldu. Allah’ım bu kötü alışkanlıktan müptelâ olan bütün Müslümanları kurtar!” diye dualarına devam etmiş. 
Hanımı çorbaları servis yaparken, tövbekâr kocası da salataları hazırlamaya başlamış.

Saliha hanımefendinin güzel ahlâkı ve samimi duaları kocasının içkiden kurtulmasına sebep olmuş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)