Deming İlkeleri


ABD'li İstatistikçi William Edwards Deming'in kalite yönetimi yaklaşım unsurlarıdır.

01.  İlke: Ürün ve hizmeti geliştirmeye yönelik; amaçlarda tutarlılık ve süreklilik sağlayın!

02.  İlke: Yeni felsefeyi benimseyin!

03.  İlke: Kalite kontrole güvenmekten vazgeçin! Kitlesel denetime bağlı kalmaya son verin!

04.  İlke: Sadece fiyat etiketi üzerinden iş görme uygulamasına son verin!

05.  İlke: Ürün ve hizmet ile onları üreten sistemi sürekli iyileştirin! Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak geliştirin!

06.  İlke: Eğitimi kurumsallaştırın! Eğitim programları oluşturun!

07.  İlke: Liderliği benimseyin ve kurumsallaştırın!

08.  İlke: Korkuyu yok edin ve uzaklaştırın!

09.  İlke:  Çalışanların bölümleri arasındaki engelleri yıkın ve kaldırın!

10.  İlke:  Sloganları, öğütleri, hedefleri yok edin!

11.  İlke: Sayısal kotalardan vazgeçin!

12.  İlke: Çalışanların mutluluk ve gururunu önleyecek olan engelleri ortadan kaldırın!

13.  İlke: Etkin ve güçlü bir eğitim ve öğretim programı oluşturun Herkes için eğitimi ve kendini geliştirmeyi destekleyin!

14.  İlke: Yeni felsefeye göre değişimi gerçekleştirmek için herkesi eyleme geçirin!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)