Babasını Şikâyet Eden Çocuk…

        Babasını Şikâyet Eden Çocuk…

 

Bir adam geliyor Rasûlüllah Efendimiz’e şikâyette bulunuyor… Evvelâ çocuk şikâyet ediyor:

            “– Babam benim malımdan yiyor.” diyor.

Babası da Sallallahü Aleyhi Vesellem Hazretleri’ne:

“– Yâ Rasûlallah! Ben bir vakitleri kavî idim. Kuvvetimi harcadım, malımı harcadım; bunu yetiştirdim. Bugün ben zayıf düştüm, bu kavî oldu. Binaen aleyh, benim bunun malından yememde ne beis var?” deyince,

Rasûlüllah sallallahü Aleyhi Vesellem Hazretleri ağladılar ve buyurdular ki:

“– Bu sözü duyan her zat ve yer mutlaka ağlayacaktır.” dediler.

Sonra,

“Çocuk da, çocuğun malı da babasınındır.” buyurdular.

Altına bir satır koymuş:

“Baba evlâdının malından, gayrimeşru bir şekilde yiyemez!”

Eğer evlâd babasını dava edecek olursa, hapsettiremez. Ahmed İbni Hanbel’e göre, dava kabul olunmaz. Çünkü Cennet ananın-babanın ayağı altındadır.

Bu sözler sizler için! Bizim vaktimiz geçti. Onun için kardeşlerim, analarınızın, babalarınızın kıymetini bilin! Eğer dünyada ve ahirette saadet istiyorsanız, onların hatırını kırmayın, onları incitmeyin! Onlara acı ve sert söz söylemeyin! Ne derlerse hoş görün, boyun bükün, rızalarını alın! Ellerini, isterseniz ayaklarını da öpün!

Hattâ bir büyüğü ziyaret etmişler. Sakalları incilenmiş böyle…

“Bu akşam ben anamın ayaklarına sürdüydüm yüzümü, ondan olmuştur.” demiş.

Binaen aleyh, bakın 117. sayfayı yazıyorum. Yâni, bizim yeni yazıyla mutlaka 200 sayfayı bulur. Hep ana baba hakkında, güzel dersler var. Allah hepimizi affeylesin…

Mehmed Zahid Kotku Rahmetullahi Aleyh

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)