Kıyamet Gününde İnsanoğlu

 

Hz. Enes Radiyallahü Anh’tan rivayet edilmiştir; Rasûlullah Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem buyurdu ki:

"- Kıyâmet günü insanoğlu adetâ bir kuzu gibi getirilip Allâhü Teâlâ’nın huzurunda durdurulacak.

Allâhü Teâlâ:

"- Sana (hayat ve âfiyet) verdim, mal ve hizmetçi verdim ve sana (peygamber gönderip kitap indirerek) ihsanda bulundum; sen ne yaptın?” buyuracak.

Kul şöyle cevap verecek:

"- Onları biriktirdim, Artırdım ve olduğundan daha fazla olarak (dünyada) bıraktım. Beni (dünyaya) gönder de onların hepsini sana getireyim.”

Allâh’ü Teâlâ (tekrar):

"- (Âhiret için hayırdan) Takdim ettiklerini bana göster!” buyuracak, insanoğlu diyecek ki:

"- Ey Rabb’im! Onları biriktirdim, artırdım ve olduğundan daha fazla olarak bıraktım. Beni (dünyaya) gönder de hepsini sana getireyim.”

Bir de görülür ki kul, hayır namına bir şey takdim etmemiş, getirmemiştir. Sonra Cehennem’e götürülür

Ya Rabbi Ümmet-i Muhammed’in günahlarını bağışla. Sen merhamet edenlerin en merhametlisisin. Âmîn!

Hak tecelli eyleyince her işi âsân eder,

Halk eder esbabını bir lâhzada ihsan eder…


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)