Zâlimler İçin En Hayırlı Duâ
Zâlimler İçin En Hayırlı Duâ
Haccâc,
dervîşi huzûruna çağırtmış ve ona:
"Senin
duân hep makbûl imiş, haydi bana da hayırlı bir duâ yap bakayım!" demiş.
Dervîş:
"-
Yâ Rabbi! Haccâc'ın cânını al!"
diye duâ edince Haccâc fenâ halde bozulmuş ve:
"-
Dervîş! Bu nasıl duâ? Ben sana hayırlı bir duâ yap diyorum sen benim ölmem için
duâ ediyorsun?" deyince:
Dervîş
Haccâc-ı Zâlim'e şu unutulmaz cevâbı vermiş:
"-
Niye kızıyorsun ki! Ben hem senin için hem de halk için an hayırlı duâyı
yaptım. Sen ölürsen halk senin zulmünden kurtulur bu onlar için hayırlı olur,
ölüm senin için de çok hayırlıdır çünkü senin ölümün daha fazla zulüm etmene ve
daha çok mazlûmun âhını almana mâni' olur."
Ehlullah,
Resûl-i Ekrem Efendimizin vârisleri oldukları için, kötülük yapanlar için
bedduâ etmeyi doğru bulmamışlar, hep duâ etmeyi tercîh etmişlerdir. Çünkü
peygamberimizin düstûru, kötülük yapana kötülükle karşılık vermemek, hiç
kimsenin kötülüğünü istememek, kötülerin helâkine değil dâimâ ıslâhına çalışmaktır.
Yıkmak kolay, yapmak zordur. Yıkmak, yok etmek, mahvetmek büyük bir marifet
değildir, asıl marifet, bozuğu düzeltmek, kötüyü iyileştirmektir. Ancak bunun
da bazı istisnâları vardır ki bu da bu hikâyedeki gibi zulmü meslek edinmiş ve
ıslâha kâbiliyyeti olmayan zâlimler için yapılan bedduâlardır.
Hikâyedeki
dervîşin pek ârifâne bir sûretde beyân ettiği gibi, aslında bunlar için yapılan
bedduâ, bedduâ da sayılmaz. Çünkü bunlar zulme devam ederlerse hem mazlûmların
âhı hem de bu zâlimlerin âhiretdeki azâbı artacaktır. İşte ıslâhı mümkün
olmayan azgın zâlimlere bu niyetle bedduâ etmek, tıpkı kudurmuş bir köpeği
öldürmek gibidir ki câizdir.
“Ve 'asâ en tekrahû
şey'en ve hüve hayrun leküm”
Olur ki bazen hoşlanmadığınız
bir şey sizin için hayırlıdır.
(Sûre-i Bakara, Âyet 216)
Yorumlar
Yorum Gönder