Ey Âdemoğlu! Ben Hastalandım Beni Ziyaret Etmedin!

 Ey Âdemoğlu! Ben Hastalandım Beni Ziyaret Etmedin!

 Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

Allah Teâlâ kıyâmet gününde şöyle buyurur:

 “- Ey âdemoğlu! Hastalandım, beni ziyaret etmedin”.

 Âdemoğlu:

“- Sen âlemlerin Rabbi iken ben seni nasıl ziyaret edebilirdim?” Der.

Allah Teâlâ:

 “- Falan kulum hastalandı, ziyaretine gitmedin. Onu ziyaret etseydin, beni onun yanında bulurdun. Bunu bilmiyor musun?”

 “- Ey Âdemoğlu! Beni doyurmanı istedim, doyurmadın” buyurur.

Âdemoğlu:

“- Sen âlemlerin Rabbi iken ben seni nasıl doyurabilirdim?” Der. Allah Teâlâ:

“- Falan kulum senden yiyecek istedi, vermedin. Eğer ona yiyecek verseydin, verdiğini benim katımda mutlaka bulacağını bilmez misin?”

“- Ey Âdemoğlu! Senden su istedim, vermedin” buyurur.

Âdemoğlu:

“- Ey Rabbim! Sen âlemlerin Rabbi iken ben sana nasıl su verebilirdim? Der. Allah Teâlâ:

“- Falan kulum senden su istedi, vermedin. Eğer ona istediğini verseydin, verdiğinin sevâbını katımda bulurdun. Bunu bilmez misin?” buyurur.

 Müslim, Birr 43

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)