Allah’ü Teâlâ İçin Dost Edinmek

Allah’ü Teâlâ İçin Dost Edinmek

Allah’ü Teâlâ Mûsâ Aleyhisselama sorar:
-Ya Mûsâ benim için bir amel işledin mi?
... Mûsâ Aleyhisselam:
-Ya Rab, senin rızan için namaz kıldım. Oruç tuttum. Sadaka ve zekât verdim. Allah’ü Teâlâ buyurur:
-Bütün bu ibadetler senin içindir, namaz kıldın, sana burhandır; oruç tuttun sana cehennemden siperdir, sadaka gölge, zekât ise nurdur. Bunların hepsi sana, benim için ne yaptın?
Hazreti Mûsâ:
-Allah’ım! o halde senin rızan için olacak bir ameli bana bildir.
Allah’ü Teâlâ hazretleri buyurur:
-Ya Mûsâ! Benim için dost ve yine benim için düşman edindin mi?
Allah’ü Teâlâ için sevdiği kardeşliğini ziyarete giden kimsenin yoluna Allah’ü Teâlâ bir melek gönderir.
Melek: Nereye gidiyorsun?
Adam: Falan kardeşimin ziyaretine gidiyorum.
Melek: Onunla görülecek bir işiniz mi var?
Adam: Hayır.
Melek: O adamla hısım ve akrabalığınız mı var?
Adam: Hayır.
Melek: Yoksa onun sende bir şeyi mi var?
Adam: Hayır.
Melek: O halde niçin ziyaretine gidiyorsun?
Adam: Onu Allah’ü Teâlâ için seviyorum da onun için gidiyorum.
Melek: O adamı sevdiğin için Allah’ü Teâlâ'nın da seni sevdiğini ve
Cennet’i kazandığını sana bildirmem için Allah’ü Teâlâ beni buraya gönderdi, der.
Fahr-i Kainât efendimiz buyurur:
-İmanın en sağlam kulpu, Allah’ü Teâlâ için sevmek ve Allah’ü Teâlâ için buğz etmektir.
-Her kim Allah’ü Teâlâ için bir dost edinir ise, Allah’ü da onun için cennette yeni bir derece yaratır.
Bir kimse geldi. Sallallahü Aleyhi Vesellem efendimize:
-Kıyamet ne vakit olacaktır, kopacaktır, dedi.
Fahr-i Kainat Sallallahü Aleyhi Vesellem:
-Kıyamet için ne hazırlık yaptın? buyurdular.
O kimse de cevaben:
-Allah’ü Teâlânın ve Resûlü'nün sevgisini hazırladım, dedi.
Peygamber efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem buyurdular:
-" Kişi sevdiğiyle beraberdir."
 (Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)